MGCA: döntőben a tíz legkreatívabb hirdetés
Figyelő Online
- Figyelő
2007.06.13 14:23
Június 18-tól az olvasókon a sor eldönteni, kik képviseljék Magyarországot a Metro hírújságban megjelent hirdetések közötti nemzetközi versenyen.
A harmadik alkalommal megrendezett Metro Global Creative Awards magyarországi fordulóján a szakmai zsűri idén is kiválasztotta a tíz legkreatívabb hirdetést. A „legkreatívabb klasszikus formájú hirdetés” és a „legjobb kreatív formájú hirdetés” kategóriákban összesen 99 pályázó versenyzett a tíz közé jutásért, míg a „legjobb integrált megoldás a Metróval” kategória résztvevői egyből a döntőbe jutnak, helyi forduló nélkül – áll a Metro hírújság által kiadott közleményben.
A magyarországi zsűrizés eredménye alapján a „legkreatívabb klasszikus formájú hirdetés a Metróban” kategóriában a Magyar Televízió, a Peugeot, a Decathlon, a GTS Datanet, a Pannon, az Actel és a Decathlon hátsó borítós hirdetései mellett az OTP Bank, a Citibank és a Vodafone címlapos hirdetései kerültek be a legjobb tíz közé.
A „legjobb kreatív formájú hirdetés a Metróban” kategóriában az olvasók a Sky Europe, az Allianz, az OTP Bank és a Mamut sziget hirdetésére, valamint az Opel Schiller papír körszalagos megoldására, a Budapest Bank, a Raiffeisen Bank és az OTP Bank egyedi megoldású hirdetésére, az Erste Bank „L” alakú címlap hirdetésére és a GTS Datanet kreatív kampányára adhatják le voksaikat.
A legjobb integrált megoldások kategória pályaművei egyből a döntőbe jutnak, helyi forduló nélkül. Így Magyarországot a nemzetközi versenyen a Danone két kampánnyal is képviseli: első kampányának lényege az volt, hogy az ingyenes napilapot egy a papírtáskához hasonló tasakba tették, s mellé termékmintát is elhelyeztek, míg a másik kampányban a Danone csak a termékmintaeszközt használta. Legjobbak között vannak még a Budapest Bank tasak, illetve sziget formájú hirdetései, a Zepter termékmintát és címoldali szalagot használó megoldása, az Europark tasak- és körszalag kampánya, valamint a Vodafone tasakmegoldása is.
A verseny magyar fordulójában idén jelentősen több, 105 hirdetés vett részt, amelyek 2006 júniusa és 2007 májusa között jelentek meg a Metro magyarországi kiadásában. Az országos kör után a verseny nemzetközi szinten folytatódik egészen szeptemberig. A zsűrit idén is neves reklámszakemberek alkották: Havasi Raymond, a Havasi Budapest ügyvezető igazgatója, Márkus Krisztina, a McCann Erickson média igazgatója, Balog Olga, a MC MediaCompany média tervezője, Róna Márta, az OMD média igazgatója, Megyer Örs, az Önszabályozó Reklám Testület elnöke és Hivatal Péter, a Metro hírújság vezérigazgatója.
A „legkreatívabb klasszikus formájú hirdetés” és a „legjobb kreatív formájú hirdetés” kategóriában szereplő, a szakmai zsűri által bejuttatott 10-10 hirdetést 2007. június 18-tól mindenki megtekintheti, illetve leadhatja szavazatát az MGCA Awards honlapján, ahol a többi ország hirdetései is megtalálhatóak. Június 29-én az is kiderül, hogy kik vesznek majd részt a nemzetközi döntőn.
címkék:
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.