brusszel


A divat hálójában

Design
Figyelő Online - Figyelő
2004.01.14  10:22   
mail
nyomtatás
KENZO SZŐNYEG A TAI PING CARPETS CÉGTŐL. Határok nélküli kreativitás. Divatágazattá vált a bútoripar - egyre gyakrabban hangzik el ez a megállapítás. De mit is takar valójában? Részint azt, hogy akárcsak a divatházak esetében, itt is kötelező minden évben új kollekcióval megjelenni a piacon. A debütálást vagy a januári kölni vásárra vagy az áprilisi milánói szalonra időzítik. S bár a bútor a ruhával szemben jóval tartósabb fogyasztási cikknek tűnik, a trendváltások a képtelen ütemben zajló piaci verseny miatt hihetetlenül gyorsan, nagyjából 5 éves periódusokban zajlanak. A bútoripar stílustrendek gyártójává vált, a marketing és a média pedig fogyasztói ideológiát teremt mindehhez, hiszen a növekvő termelés fenntartásához bővülő fogyasztás szükséges.

JOOP! FÜRDŐSZOBA.Csúcstermékek találkozója. Ahogy a divatvilágnak, úgy a bútoriparnak is megvannak a maga trendintézményei, amelyek megjósolják, hogy a közeljövőben milyen ízléspreferenciák várhatók a formák, a színek vagy a minták terén. A jóslatok - mily meglepő - rendre be is igazolódnak, hiszen a cégek fejlesztéseikkel minél hívebben igyekeznek beteljesíteni azokat. A sztárdesignerek neve, akárcsak a divatiparban, komoly hozzáadott értéket jelent az árképzés szempontjából. Számos tervező (például Philippe Starck vagy Karim Rashid) a divat területéről igazolt át a design világába.

Köztudott, hogy a cégek ma már nem bútort, hanem életstílust adnak el. S ehhez a szakmához senki sem ért jobban a divatházaknál. A világmárkákra jellemző brand extension (márkakiterjesztő) szemléletnek köszönhetők az úgynevezett casa (lásd Armani Casa), illetve maison (így Kenzo Maison) kollekciók.

FOTEL FENDI MÓDRA. Méregdrága kárpitozás. A divattervezők által kreált bútorokra inkább csak a felszínt, a megjelenést érintő styling, semmint a tényleges, az egész konstrukciót érintő design a jellemző. A geometrikus egyszerű-séget, a kubusos alapformákat egzotikus anyagválasztással, különleges felületi megoldásokkal próbálják ellenpontozni. Sir Paul Smith brit divatdiktátort 2002-ben a világ legprogresszívebb bútorgyár-tója, a Cappellini kérte fel egy speciális bútorkollekció megtervezésére. Smith a nagyméretű frontokat történeti bútortípusok felnagyított részleteivel, kő- és farakások színes printjeivel dobta fel. A Fendi szófáit és foteljeit a kizárólag a számukra tervezett exkluzív kárpitok, a méregdrága egzotikus bőrök és szőrmék, illetve a Fendi logók adják el. Legutóbb a magas presztízsű JOOP! fogott fürdőszobarendszerek fejlesztésébe a vezető német szaniter- és szerelvénygyártókkal (Keramag, Steuler, Kludi, Korall) együttműködve, a márkák bűvkörében élő vásárlók nem kis örömére. védjegye.
Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.