Citroën C-Zero elektromos autó Miskolcon
Figyelő Online
2012.08.09 13:22
Ismét bővült az ELMÜ-ÉMÁSZ Társaságcsoport zöldautó parkja - az új Citroën C-Zero Miskolcon, az ÉMÁSZ központjában helyezték üzembe.
Az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport 2010-ben indította el Elektromos Mobilitás programját, amely a villamos energia felhasználásával történő közúti közlekedési mód, valamint az energiatudatos, a környezetért és a jövőért felelős gondolkodásmód terjesztésének céljából létrehozott kezdeményezés. Az elektromos autózás hozzájárul az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentéséhez éppúgy, mint a városi levegőtisztaság-védelemhez.
Ahhoz, hogy Magyarországon is sikerüljön felkelteni a figyelmet az elektromos mobilitás iránt, kulcsfontosságú, hogy az elektromos autók mindenki számára látható módon megjelenjenek a hazai utakon is. 2010 szeptemberében, az ELMŰ Váci úti székháza előtt Budapesten állította fel az első magyarországi nyilvános elektromos autótöltő-állomást. Ezt követően 2011 nyarán a társaságcsoport kezdeményezte az E-Mobility Network létrehozását. Ennek a közösségnek a keretében azokat a vállalatokat fogja össze, amelyek úttörő szerepet kívánnak vállalni az elektromos autózás magyarországi elterjesztésében. Az E-Mobility Network tagjaival közösen, valamint a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ támogatásával az ELMŰ 2011-ben további 6 új közterületi elektromos autó töltőoszlopot telepített a fővárosban.
Az oszlopokat bárki megtekintheti és kipróbálhatja a Szent István Bazilikánál, az Oktogonnál, a Clark Ádám téren, az Istenhegyi úton, a Fő utcában, és a Margitszigeten. Ezeken a nyilvános töltőállomásokon a társaság 2013 végéig térítésmentesen biztosítja az energiát az elektromos autók feltöltéséhez, és a töltés ideje alatt a parkolásért sem kell fizetni.
Az E-Mobility Network kezdeményezés keretén belül az ELMŰ Budapesten ma már napi rendszerességgel használja az elektromos autókat a városi közlekedésben, valamint a hálózatüzemeltetési és -karbantartási munkák támogatására. Az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport zöld autóparkja a mai napon a Citroën elektromos autójával, a Citroën C-Zeróval gazdagodott, amely az ÉMÁSZ miskolci telephelyén teljesít majd szolgálatot. Ezzel a lépéssel a társaságcsoport Kelet-Magyarországon is hozzá kíván járulni ennek a jövőbe mutató technológiának a népszerűsítéséhez.
A CITROËN 100%-ig elektromos technológiája az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentését célzó CITROËN-stratégia szerves része. A C-ZERO a Berlingo First Electrique mellett a CITROËN második elektromos meghajtású modellje. E két modellel a CITROËN egy olyan piaci szegmens meghatározó szereplője kíván lenni, ahol az elkövetkező években jelentős növekedés várható.
A 3,48 m hosszú C-ZERO könnyen mozog a városi forgalomban, de teljesítményértékei (végsebesség: 130 km/h, gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra: 15,9 mp) és 150 km-es hatótávolsága alapján bátran használható országúton is. Négy teljes értékű ülést, 166 literes csomagteret és számtalan kényelmi és biztonsági berendezést kínál: szervokormány, ABS, ESP, elektromos ablakemelők, 6 légzsák, klímaberendezés.
A C-ZERO akkumulátorait feltölthetjük hagyományos 220 V-os elektromos csatlakozón keresztül, így a teljes feltöltés 16 amper áramerősség esetén 6 órát igényel, míg egy 125 amperes, 400 V-os (50 kW-os) egyfázisú gyorstöltővel a rendszer 30 perc alatt 80 százalékra tölthető. Az akkumulátorok 1500 feltöltést bírnak.
A CITROËN C-ZERO tökéletesen alkalmas környezetkímélő és gazdaságos üzemű autót kereső cégek, intézmények és magánszemélyek számára. Az autó fenntartási költsége 100 km-enként mintegy 1,5 euró. Az elektromos Citroën C-Zerot Miskolcon az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport vállalatfejlesztési igazgatója, Jászay Tamás vette át Tüttő Lászlótól, a Citroën Hungária Kft. vállalati értékesítési igazgatójától.
MTI
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.