Kínai pénzből épülne a reptérre vezető gyorsvasút
Figyelő Online
2012.08.13 11:01
Készülnek a tervek a repülőtéri gyorsvasút megvalósítására, ám a 40 milliárd forint összegű olcsóbb változat is veszélybe kerülhet a Malév leállása, illetve a kisebb utasforgalom miatt - írja a Magyar Hírlap hétfői száma.
Szeptemberben kívánja a kormány elé terjeszteni a MÁV a repülőtéri gyorsvasút megvalósíthatósági tanulmányát - tudta meg a Magyar Hírlap. A koncepció két változatban készül: a MÁV által preferált - 40 milliárd forintos költséggel épülő - terv a meglevő vasúti pályát hasznosítaná, alapos átépítés után. A repülőtérről Kőbánya-Kispest megállóig, egy egy nyomvonalú pályán Budapest Nyugati vagy Keleti pályaudvarig 30 percenként közlekedhetnének a vonatok.
A másik változat szerint, amely 80 milliárd forintba kerülne, a Keleti pályaudvarról a jelenlegi vasutaktól elválasztott, külön kétvágányú pályán új vágányok épülnének Kőbánya-Kispest, az 1-eserminál és a 2-es terminál megállókkal, ami 15-20 perces követési időt tenne lehetővé, 20 perces menetidő mellett.
A lap írása szerint ha a kormány dönt, akkor 2015-ben a 2-es terminálig vonat közlekedhet, a finanszírozáshoz szükséges hitelt a kínai kormány által felajánlott 1 milliárd dolláros hitelkeretből lehetne megoldani. Ezért már a megvalósíthatósági tanulmány készítésében részt vesznek a Kínai Vasútépítő Vállalat szakemberei.
MTI
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.