A VT-Transman nyerte az új buszüzemeltetési modell első tenderét, ennek köszönhetően márciusban 150 új Mercedes Citaro busz állhat szolgálatba Budapesten. A járművek Újpest, Kelet-Pest, a belváros és Észak-Buda vonalain közlekednek majd.
Az
index.hu szerint az előminősítésen nyertes három cég közül (Orangeways, Color Tours, VT-Transman) végül csak a VT adott be ajánlatot: 75 szóló és 75 csuklós busz nyolc évig tartó üzemeltetésére. A Mercedes Citarók mellett szólt az is, hogy a német gyártó sajtóértesülések szerint azt tervezi, hogy duplájára bővíti kecskeméti gyárának kapacitását. A járművek Újpest, Kelet-Pest, a belváros és Észak-Buda vonalain közlekednek majd.
A
VT-Transman piaci árat ajánlott: a csuklósokat 797 forintos, a szóló buszokat 663 forintos órakilométer áron kínálta. A BKV úgy számolt, hogy ha ők vettek volna új buszokat, akkor ennél drágábban, 900, illetve 750 forint órakilométer költségen tudnák üzemeltetni.
A lerobbant Ikarusok üzemeltetése most 660 és 600 forintba kerül a BKV-nak. Magyar gyártók termékei azért nem nyerhettek, mert a finanszírozó bankok ezekre a buszokra nem adtak volna hitelt, mivel probléma esetén nehezen lehet őket eladni. Korábban a BKK már megpályáztatta a Nógrád Volán, illetve a VT-Transman által üzemeltett 24 vonalat, mivel április végén a cégeknek lejárt a szerződésük. A Nógrád Volán nem indult a tenderen, az Orangewayst pedig kizárták a tenderből.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.