brusszel


GfK Hungária: a vörösbor a kedvenc, de egyre népszerűbb a rozé is

Figyelő Online
2012.09.05  18:28   
mail
nyomtatás
A háztartások kétharmada vásárolt bort valamilyen rendszerességgel tavaly, a többség a vörös fajtát részesíti előnyben, s egyre többen fedezik fel a rozét; ötből három palack bor hipermarketben, diszkontban kerül a bevásárlókosárba - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet szerdán.
A bort kifejezetten kedvelő magyarok aránya a GfK felmérése szerint ma már eléri a 37 százalékot, míg 20 évvel ezelőtt még csak 25 százalék volt - derül ki a GfK Hungária Étkezési szokások felmérésének 2012. évi adataiból.

Míg 2006-ban a magyar háztartások fele, 2011-ben már közel kétharmada vásárolt bort valamilyen rendszerességgel. A magyarok döntően a vörösborokat kedvelik, a fehérborok részesedése enyhén csökkenő tendenciát mutat, a rozé népszerűsége ugyanakkor egyre nő, bár a teljes forgalomból csak kis részarányt képvisel (értékben 8, mennyiségben 6 százalék).

Az édes borok még mindig jelentős részarányt képviselnek a teljes megvásárolt mennyiségből, de némileg csökkenő tendencia figyelhető meg. A száraz és félszáraz borfajták részesedése mennyiségben ugyan nem emelkedik, ám értékben - a magasabb árak miatt - folyamatosan növekszik. A háztartások havonta vásárolnak bort, és egy-egy ilyen alkalommal 2-2,5 liter, 3-4 palack bor kerül a kosarakba.

A kereskedelmi forgalomba kerülő borok háromötödét a hipermarketekben és a diszkontokban értékesítik. A hipermarketekben és a diszkontok átlagárainak különbségét jól mutatja, hogy mennyiségben a diszkontok, értékben a hipermarketek tudják a legnagyobb részt kihasítani a borpiacból. A nemek között jelentős különbség figyelhető meg - minden második férfi nyilatkozott úgy, hogy különösen szívesen iszik bort, míg a hölgyeknél ez az arány csak 23 százalék -, az életkor, a végzettség, vagy a jövedelmi státusz ugyanakkor a bor kedveltségét nem különösebben befolyásolja. Vella Rita, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója szerint a borfogyasztásra kevésbé jellemző a szezonalitás, mint a sörfogyasztásra, a decemberi (karácsonyi) időszakban, az ünnepek idején tapasztalható némi kiugrás, a fehérborokból a nyári "fröccs" időszakban" fogy kicsit több az átlagosnál.
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Harmincmilliárd forintból épül újjá a Tőzsdepalota

Az aula, a kissé slampos, mégis decensen arisztokratikus találka- és munkahely, kihelyezett iroda és cukrászda, stábértekezletek és pletykafészkek hírbörzéje.

Értékrendbeli egyértelműségre törekszem

Kiváló művész címmel tüntették ki március 15-én Szarvas József színművészt, a Nemzeti Színház tagját.

Színes összművészet a 37. Budapesti Tavaszi Fesztiválon

Megannyi újdonság a Budapesti Tavaszi Fesztivál 140 programja közt, március 31-től három héten keresztül.

top200