E-útdíj - A T-Systems indul a tenderen
Figyelő Online
2012.09.06 15:58
A hamarosan megjelenő, használattal arányos, elektronikus útdíj tenderen a műholdas GNSS technológiával indul a Deutsche Telekom érdekeltségébe tartozó T-Systems Magyarország Zrt. - jelentette be Horváth Gábor értékesítési vezető csütörtökön sajtótájékoztatón, Budapesten.
Kérdésre válaszolva úgy vélte, hogy a kormányhatározat szerinti körben a kiépítés elvégezhető a kormány által feltételezett 75 milliárd forintból. A T-Systems referenciája a Németországban 2005 óta üzemelő Toll Collect rendszer, amely 140 ezer szállítmányozó 944 ezer teherautója után szedi be az útdíjat.
A német fejlesztést a TollCollect GmbH végezte és végzi az üzemeltetését. Ennek a társaságnak 45-45 százalékban a Deutsche Telekom, és a Daimler pénzügyi szolgáltató cége a tulajdonosa.
A kamionokban lévő beltéri egység nyomon követi az autót, és kiszámítja az útdíjat, majd az összeget a központi egységbe továbbítja, amely elkészíti a számlát és intézkedik a fizetésről.
Németországban évi 1.281 milliárd forintnak - a magyar állami költségvetés bevétele mintegy tizedének - megfelelő összeget szed be a rendszer üzemeltetője. A magyar terv évi 150 milliárd forint állami bevétel az útdíjból.
A Deutsche Telekom tavalyi árbevétele 58,7 milliárd euró volt, 18,7 milliárd Ebitda mellett. Alkalmazottainak száma - 50 országban - 235 ezer fő. A T-Systems 2011-ben 59,3 milliárd forint árbevételt ért el 1.800 alkalmazottal. A magyar telekommunikációs piacon 69 százalékos a részesedése.
Az EFKON Group, a világ egyik vezető intelligens szállítási és útdíj-megoldásokat kiépítő és üzemeltető vállalata, szerdán jelentette be, hogy indul az útdíj tenderen. Az EFKON szállította Németországban a tehergépjárművek számára kötelező szatellit-alapú útdíj-rendszer - a világ legnagyobb útdíj-rendszere - technológiai elemeit, amelyhez a termékek nagy részét magyar partnerek közreműködésével gyártották.
MTI
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.