brusszel


Fiat vezér: szakadékba zuhant az autópiac

Figyelő Online
2012.09.18  13:45   
mail
nyomtatás
Sötét képet festett az olasz és európai autópiacról Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler ügyvezető igazgatója, aki a La Repubblica hétfői számában válaszolt az olasz kormány, szakszervezetek és vállalkozók részéről őt ért vádakra.
"A Fiat Olaszországban marad és a külföldön termelt bevétellel finanszírozza magát, de 2014-ig teljes sötétség fedi a piacot" - mondta Sergio Marchionne a La Repubblica olasz napilapnak adott interjúban. Hozzátette, hogy az olasz autópiac "precedens nélküli szakadékba zuhant, a hatvanas évek szintjére. Az európai autópiac is egy év alatt kétmillió járművet veszített".

Adatokkal válaszolt Marchionne az Olaszországban ellene irányuló támadásokra. A kritikákat Marchionne korábbi bejelentése váltotta ki, miszerint a Fiat eláll a 2010-ben ígért Fabbrica Italia beruházási projekttől. A szakszervezetek és a munkaügyi miniszter is azonnali tisztázást sürgetett Marchionnétól. A 20 milliárd eurós Fabbrica Italia hatmillió Fiat-autó gyártásával számolt az egész világon, 1,5 millióval az olasz gyárakban. "Ez két évvel ezelőtt volt. Azóta minden megváltozott. A jelenlegi válságban egy euró befektetés is veszteséget hoz.

A Fiat idén Európában 700 millió eurót veszít, ezt az Egyesült Államokban és a fejlődő világban előteremtett 3,5 milliárddal kompenzáljuk" - mondta Marchionne. A menedzser hangsúlyozta, hogy Fiat hazájában is befektet: 1 milliárd eurót fordított a Maserati gyártására, 800 milliót az új Pandára. "A Fiat autók csúnyák és évtizedeken át állami segítséggel gyártották őket, az Agnelliék most nyúljanak a zsebükbe az olasz gyárak bezárása helyett" - hangoztatta a cipőgyáros Diego Della Valle, aki "ravasz"-nak nevezte Marchionnét és "zöldfülűnek" John Elkannt, a Fiat elnökét. "Cipőt gyártani könnyebb mint autót és mostanában mindenki autószakértőnek hiszi magát" - reagált Marchionne.

Az olasz sajtó megjegyezte, hogy a Fiathoz 2003-ban érkezett Marchionne a csoport globalizációjával ezidáig megmentette Fiatot, de idén szeptember-októberben, egy kivételével, a Fiat olaszországi üzemeiben akadozik a termelés, és a több mint 23 ezer munkás többsége csökkentett fizetést kap.
MTI
mail
nyomtatás
címkék: Olaszországipar

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink.

Bajban a taxisok réme

Lemondott az Uber elnöke, Jeff Jones, miután a cég háza táján egymást érték a botrányok.

Alternatív valóságok

Igencsak eltérő a NOB és a helyiek véleménye 
a tavalyi ötkarikás játékok hagyatékáról, de a rengeteg gond mellett van azért néhány sikersztori is.

Jönnek az automata áruházak

Egyre több, főként a fizikai világban aktív nagyáruház vezeti be a legkülönfélébb online és elektronikus eladásösztönző praktikákat.

top200