brusszel


Hitelgoogle

Banki összehasonlító portál
Figyelő Online - Torontáli Zoltán
2012.09.20  06:32   
mail
nyomtatás
A földi halandók számára értelmezhetetlen banki hirdetményeket feldolgozza és könnyen összehasonlíthatóvá teszi két vállalkozó szellemű fiatal internetes portálja.
Volt egy kis nézeteltérés az International Business School két évfolyamtársa, Gergely Péter és Kolláth Bálint között. Egy vizsgán, ahol az Excel-táblázat-kezelő programmal sokat kellett bűvészkedni, Kolláth Bálint látványosan hamar felállt, beadta a munkáját, és távozni készült, amikor társa reklamált, csalást, trükköt feltételezve. Az összezördülést hamar tisztázták. Kiderült, hogy csalásról szó sincs, Kolláth már akkoriban is nagyon gyorsan és innovatívan kezelte a programot. A két tanuló között barátság szövődött, és a diplomaosztó után pár évvel együtt alapították meg vállalkozásukat is. Az idén 29 éves két fiatal által vezetett cégnek ma is óriási szüksége van adatbázis-építő és -kezelő tudásra, BankRáció.hu néven ugyanis egy banki termékeket összehasonlító portált fejlesztettek ki.

Az áru- és termék-összehasonlító webes felületek manapság gombamód szaporodnak, a banki ajánlatok esetében azonban korántsem egyszerű a megalkotásuk. Olyannyira nem, hogy a BankRáción kívül eddig érdemben senki sem vágott bele hasonló vállalkozásba. Ennek fő oka az, hogy a munka egyrészt sziszifuszi, másrészt innovatív pénzügyi és informatikai szaktudást is követel. Magyarországon jelenleg több mint 40 kereskedelmi bank működik, és bár a termékeik leírását kötelező nyilvános hirdetményekben publikálniuk, ember legyen a talpán, aki ezeket a bonyolult szakszövegeket értelmezi és belőlük egymással összehasonlítható adatbázisokat képes építeni. A BankRáció két alapítójának másfél éves előkészítő munkára volt ehhez szüksége, tavaly nyáron tudták elindítani az oldalt. Ez azonban az összes elérhető hitel- és betéti ajánlatot képes egyetlen felületen egymással versenyeztetni, a lakossági és az üzleti szegmensben egyaránt. „Minden egyes nap pásztáznunk kell a változásokat, és az olykor végtelenül bonyolult összefüggéseket tartalmazó ajánlatokat kell naprakészen egyszerű, emészthető formába hoznunk” – érzékeltetik a feladat nehézségét az alapítók.

A kalkulátor tényleg egyszerűen kezelhető lett, így kifejezetten látványos, hogy már egy átlagos lakáshitel esetében is felszínre hozza a bankok ajánlatai közötti, olykor döbbenetes mértékű különbségeket. Lapzártánkkor egy tipikusnak mondható, 20 évre felvett 8 millió forintos kölcsönnél a legjobb ajánlat összesen 16 millió, míg a legkedvezőtlenebb 22 millió forint visszafizetését követelte meg az ügyféltől. Ez mutatja egyértelműen a BankRáció üzleti potenciálját. Ha ugyanis kellő mértékben híre megy, hogy egy kétperces internetes keresés lefuttatásával tipikus esetben 6 millió forinttal olcsóbbá válik a hitel, a látogató- és ügyfélszám alaposan felfuthat. „A fejlett országokban ma már az ügyfelek döntő többsége internetes összehasonlítással versenyezteti meg a bankok kínálatát, eszébe sem jut, hogy enélkül menjen be egy fiókba” – utal Kolláth Bálint arra, hogy a jövő Magyarországon is ez lesz. A cég a hitelintézetektől kapott jutalékból és az oldalán elhelyezett banki promóciókból szerzi a bevételét, jelenleg átlagosan napi 2000 látogató információigényét elégíti ki. Pár hónappal az indulás után el is nyerték az Év Honlapja címet a szolgáltatások kategóriájában. „Bár lett volna lehetőségünk arra, hogy kockázati tőkét vonjunk be, inkább nem éltünk vele. Belekényszerültünk volna egy rövid távú üzleti célokat előtérbe helyező szemléletbe, mi pedig hosszabb távra tervezünk” – mondja a két alapító, így egyelőre marad az organikus fejlődés modellje.

Múlt és jövő
– Mekkora a BankRáció.hu-ra fordított eddigi befektetés?
– Közel három éven keresztül napi 12-14 órát dolgoztunk rajta mindennap.
– Hol lesz a cég 3 év múlva?
– A kínálatunk lefedi az összes hazai pénzügyi terméket, és vezetjük majd ezt a réspiacot, bár biztos több versenytársunk is lesz.

mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink.

Bajban a taxisok réme

Lemondott az Uber elnöke, Jeff Jones, miután a cég háza táján egymást érték a botrányok.

Alternatív valóságok

Igencsak eltérő a NOB és a helyiek véleménye 
a tavalyi ötkarikás játékok hagyatékáról, de a rengeteg gond mellett van azért néhány sikersztori is.

Jönnek az automata áruházak

Egyre több, főként a fizikai világban aktív nagyáruház vezeti be a legkülönfélébb online és elektronikus eladásösztönző praktikákat.

top200