brusszel


Húzzák a szájukat az autósok a hibrid és az elektromos autók miatt

Figyelő Online
2012.09.24  15:21   
mail
nyomtatás
A Continental konszern által végzett nemzetközi felmérés szerint az autóvezetők hozzáállása felemás az elektromos és a hibrid autókhoz - tájékoztatta a Continental Hungaria Kft. kommunikációs partnere az MTI-t hétfőn.
A Continental 15 ezer francia, kínai, amerikai és német személygépkocsi-tulajdonos megkérdezésével a közelmúltban készített nemzetközi "Continental Mobility Study" tanulmányában arra kérdésre keresett választ, hogyan látják az autósok az elektromos és hibrid autók jövőjét, illetve milyen feltételekkel váltanának a hagyományos technológiáról az újra.

A felmérés tanúsága szerint az autósok többsége tudatában van a klímaváltozás következményeinek és annak, hogy a globális felmelegedés megállításához a közlekedésben is szemléletváltásra van szükség. Arra a kérdésre, hogy ennek érdekében hajlandóak lennének-e többet áldozni elektromos vagy hibrid járműre, a legnagyobb arányban (58 százalék) a kínai és a német autósok válaszoltak igennel. Az elektromos technológiával kapcsolatban azonban az autósok többsége szkeptikus, szerintük az autógyártók többsége még nem készült fel a váltásra.

Az új technológia elterjedését a német autósok 43 százaléka, az amerikaiak 41 százaléka, a franciák és a kínaiak 49 százaléka szerint segítené, ha a hagyományosnál alacsonyabb áron jelenne meg a piacon.A megkérdezettek fele azon a véleményen van, hogy még sok időnek kell még eltelnie az új technológia széleskörű elterjedéséig. A franciák 42 százaléka, a németek és az amerikaiak 32 százaléka gondolja úgy, hogy 15 éven belül minden új autót elektromos hajtással gyártanak majd, a kínaiak körében viszont ez az arány 65 százalék. Ugyanakkor éppen kínai autósok többsége tartja a hagyományos technológiát lényegesen hatékonyabbnak az elektromosnál.

A hagyományos technológia előnyei közül a sebességről lennének hajlandóak az autósok elsőként lemondani. Ezt az áldozatot legkevesebben (29 százalék) a francia autósok közül hoznák meg, míg a németeknél 71 százalék, az amerikaiaknál 50 százalék, a kínaiaknál 42 százalék ez az arány.

A legnagyobb elrettentő erővel az akkumulátor-újratöltés gyakorisága bír: a kínaiak és a németek 72 százaléka, a franciák 62 százaléka, az amerikaiaknak pedig 56 százaléka élné meg komoly kényelmetlenségként, ha 150 kilométerenként kellene újratöltenie az autó akkumulátorát. Ezért is döntene a többség inkább hibrid autó vásárlása mellett - állapítja meg a "Continental Mobility Study" tanulmány.
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Ötvenmilliárd feletti tőke a startupoknak

Az új ciklus első Európai Uniós forrásból finanszírozott kockázati tőkebefektetése a debreceni Insimu Patient volt, amely tőkét kapott a Hiventurestől.

Budapesti konferenciával indul a FabLaBNet

Az Európai Unió által támogatott új projekt, a FabLabNet március 28-án indul a partnerek által közösen, 3D-nyomtatott alkatrészekből épült rakéta jelképes kilövésével..

Kaposváron oktatják a jövő startup vállalkozóit

Európában is egyedülálló digitális oktatási platformmal és a diploma mellett akár befektetési lehetőségekkel is várja a Kaposvári Egyetem 2017-ben hallgatóit.

Másfél milliárd 6 erős nagyprojektre

A Bay Zoltán Kft. másfél milliárd forintnyi magas hozzáadott értékű kutatási, fejlesztési és innovációs projektek fejlesztését kezdi meg.

top200