brusszel


Hype

Figyelő Online - Halaska Gábor
2012.09.27  06:58   
mail
nyomtatás
Micsoda buli! Ebben én is részt akarok venni! – ugrott fel a tévéhíradó – akarom mondani a netbookján olvasott Facebook – mellől, s borította fel könyökével energiaitalát az elmúlt napokban több ezer fiatal Magyarországon, ahogyan a fejlett világ számos országában is.
Végre valami, ami közösséget kovácsol az általában csak virtuálisan kommunikáló fiatalokból – gondolta néhány szülő.

Isten tudja, mikor okozott ekkora izgalmakat egy egyszeri termék, különösen egy mobiltelefon bejelentése. Talán csak az Apple előző két modellje, a 4-es és a 4S típus körül volt hasonló felhajtás a világ tucatnyi pontján. A nagy tévécsatornák mellett a meghatározó netes portálok is tudósítottak a nagyvárosok Apple-boltjai elől. Néhányan a pár percnyi hírnévért, mások pénzért álltak sorba. A gyorsan megszerzett portékát néhányan 35-40 százalékos felárral próbálták az első napokban értékesíteni. Csütörtök éjfélkor pedig Budapestre is megérkezik a vágy titokzatos tárgya, nyitva is lesz az iPhone 5 kedvéért a pláza, lehet bulizni nálunk is.

Mindezt az X-generáció tagjainak többsége, akik maguk nem Alma-rajongók, döbbenten nézik. Néhányan egyenesen birkának vagy sznobnak titulálják azokat, akik sorban állnak egy viszonylag magasan árazott presztízstermékért. Őrájuk épít a fő konkurens, a Samsung csúcsmodelljének provokatív amerikai reklámja, ahol a sorban állók közé néhány Samsung Galaxy S III-tulajdonos vegyül, és értetlenül kérdezik, miért is ez a sorállás az Apple-boltok előtt.

Mindennek dacára elképesztően nagy üzlet az iPhone gyártójának lenni. Az új modellből egy éven belül 170 millió darab fogyhat. A kiválóan kitalált, a telefonhoz hasonlóan több tucat cég által másolni próbált marketinggépezet pedig dübörög. Ha a jó oldalt nézzük, örülhetünk: végre egy olyan cég is felbukkant a palettán, amely ért az emberek nyelvén, pontosan tudja, mi kell a vásárlóknak. Tőlük nagyon sokat tanulhatnának a hazai nagy és közepes cégek, de még a legkisebbek is, amelyek kínlódnak a piacon.

Az Apple ugyan drága, de legalább minőségi portékát rak le az asztalra, ez a mai világban sajnos nem általános. A tervezés és a gyártás mellett ügyelnek a legapróbb részletekre is, és professzionálisan építik a márkát, az életérzést. Sőt, abban is profik, hogyan korbácsolják fel a várakozásokat, hogyan adjanak mindig újat. Bár technológiailag nem forradalmi az új, ötös kütyü, arra azért nagyon ügyeltek, hogy a változásokat messziről fel lehessen ismerni. Így garantáltan minden divatbolond rácuppan a kártyafüggetlenül 200 ezer forintért kapható alapmodellre. Ha nincs ennyi pénze, akkor összeszed 10-20 ezer forintot, és kifizet havi közel húszezret egy nagy adat- és hangcsomagért, valamint aláír két év hűséget.

A modell pedig működik: örül, akinek hamar jut a csodából, örül a gyártó, és örül a havi díjakon hatalmasat kaszáló mobilszolgáltató is.
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Félelmek és tények

Lánczi Tamás személyes álláspontja

Családi pótlék itt és ott

Kiszelly Zoltán nézőpontja

Pontozással nyert az EU

Kína igen ügyesen Oroszországot használja fel saját érdekei előmozdítására

A holland választás tanulságai: „jó” populizmus és mélyreható vita

A hollandok elmúlt 15-20 éve azt mutatja meg nekünk, hogy az olykor késhegyre menő vitáknak komoly hozadéka van

top200