Korszerűsítik az európai V. közlekedési folyosót
Figyelő Online
2012.10.02 15:08
A Lyontól Kijevig tartó európai V. közlekedési folyosó magyarországi közúti része ma már csaknem végig autópálya, és tart a vasúti szakasz korszerűsítése is - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára a Magyarországi Olasz Kereskedelmi Kamara, a DB Schenker és az UniCredit Bank által rendezett konferencián, kedden Budapesten
A határon átnyúló közlekedési infrastruktúra - a szállítás megkönnyítésével - segíti a válság legyőzését is - erről Maria Assunta Accili, Olaszország budapesti nagykövete beszélt a konferencián.A Franciaországból induló V. folyosó Olaszországon át érkezik Szlovéniába, majd Magyarországon keresztül tart Ukrajnába. A magyar közúti rész a szlovén határtól az M70 gyorsforgalmi úttal indul, amely 2020-ig 2x2 sávos autópálya lesz. Az M7-től autópálya egészen az M3-mal bezárólag, ahonnan a 4-es út visz tovább Záhonyba - vázolta a helyettes államtitkár.
A vasúti szakasz a szlovén határtól Bobáig teljesen megújult, jelenleg a biztosító berendezést szerelik. Tart a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közti szakasz korszerűsítése, és most tervezik a Székesfehérvár-Boba szakasz megújítását. Záhonyban pedig a széles nyomtávú pályát újították fel.Az előadók többsége kitért arra, hogy a határokon árnyúló közlekedési infrastruktúra fejlesztése a nemzeti érdek primátusa miatt halad lassan. Laurens Jan Brinkhorst, az Európai Bizottság közlekedési és szállítási koordinátora példaként említette, hogy Lyon és Torinó között 57 kilométerrel lehetne csökkenteni a távolságot egy 11 kilométeres alagút megépítésével. A projektcég évek óta 150 fővel működik, de még egy méter sem épült meg az alagútból.
MTI
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.