brusszel


Török lesz a Renault Clio

Figyelő Online
2012.10.05  11:56   
mail
nyomtatás
A francia Renault autógyár a Clio modell gyártásának oroszlánrészét Franciaországból Törökországba tervezi áttelepíteni.
A Reuters hírügynökség szakszervezeti körökből származó értesülése szerint a Renault vezetősége belső tájékoztatás keretében közölte, hogy a Clio szubkompakt modell gyártásának kevesebb mint 30 százaléka marad Franciaországban, a többi átkerül Törökországba. A Renault szóvivője nem kommentálta a negyedik generációs Clio modell, a Franciaországban az idén a második legnagyobb példányszámban eladott gépkocsi gyártási terveire vonatkozó megkeresést.

A modellnek eddig 41 százaléka készült Franciaországban, 46 százaléka Törökországban és 13 százaléka Spanyolországban. A francia kormány a 13 éves csúcson álló munkanélküliség csökkentésére tett ígéretet és ennek keretében nyomást gyakorol a nagyobb francia vállalatokra, például az ArcelorMittal acél- és bányaipari konszernre és a Sanofi gyógyszeripari vállalatra a belföldi munkahelyek megőrzése érdekében. Az idén francia belföldi vállalatok gyártották az Európában értékesített Renault modellek 42 százalékát, szemben a PSA Peugeot Citroen 64 százalékával. A PSA még így is magára vonta a kormányzat haragját egy üzem bezárása és 8 ezer fő elbocsátásának bejelentése miatt.

A Renault részvényeinek 15 százaléka állami tulajdonban van. A vállalat elnökét már 2010-ben, amikor először híre kelt annak, hogy külföldre kerülhet a Clio gyártása a "szőnyeg szélére állította" Nicolas Sarkozy elnök. Carlos Ghosn, a Renault elnöke akkor ígéretet tett, hogy mindaddig a Párizs melletti Flins gyárban marad a Clio gyártása, amíg a Zoe elektromos autó elegendő forgalmat ér el ahhoz, hogy átvehesse a helyét.

A Clio gyártásának áthelyezése Törökországba azonban az előre lefektetett menetrend szerint halad, miközben a Zoe jövőjéről csak annyit lehet tudni, hogy gyártása jövőre kezdődhet meg. Az elektromos autók jövője általában is meglehetősen ködös. A Renault japán együttműködő partnere, a Nissan elektromos autója, a Leaf eladásai elmaradnak a várakozásoktól és ugyanez a helyzet a Peugeot által licencben gyártott Mitsubishi modellel is.
Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink.

Bajban a taxisok réme

Lemondott az Uber elnöke, Jeff Jones, miután a cég háza táján egymást érték a botrányok.

Alternatív valóságok

Igencsak eltérő a NOB és a helyiek véleménye 
a tavalyi ötkarikás játékok hagyatékáról, de a rengeteg gond mellett van azért néhány sikersztori is.

Jönnek az automata áruházak

Egyre több, főként a fizikai világban aktív nagyáruház vezeti be a legkülönfélébb online és elektronikus eladásösztönző praktikákat.

top200