|
ezer dollár |
|
|
|
Beruházások |
1 213 000 |
|
|
|
Olimpiai Park |
987 000 |
|
|
|
Olimpiai Falu |
85 000 |
|
|
|
Montreali beruházások |
141 000 |
|
|
|
COJO működési költségei |
207 000 |
|
|
|
Adminisztráció |
20 900 |
|
|
|
Személyi költségek |
8 000 |
|
|
|
Igénybevett szolgáltatások |
28 200 |
|
|
|
Kommunikáció |
16 700 |
|
|
|
Grafika és tervezés |
3 100 |
|
|
|
Technológia |
15 900 |
|
COJO bevételei |
430 000 |
Építkezések |
19 300 |
|
Olimpiai emlékérmék és bélyegek |
115 000 |
Olimpiai Falu |
15 400 |
|
Olimpiai lottó |
235 000 |
Sportok |
15 500 |
|
Televíziós közvetítési jogok |
32 000 |
Belépőjegyek |
7 000 |
|
Belépőjegyek |
27 000 |
Bevétel felosztás |
38 000 |
|
Beruházások kamatai |
9 000 |
Művészetek és kultúra |
2 100 |
|
Bevétel felosztás |
9 000 |
Hivatalos ünnepségek |
5 500 |
|
Sportolók szállása |
2 000 |
Egyéb |
11 400 |
|
Program eladások |
1 000 |
Állami ráfordítások |
176 000 |
|
Állami hozzájárulások |
176 000 |
Kanadai állam |
142 000 |
|
Kanada |
142 000 |
Québec tartomány |
25 000 |
|
Québec |
25 000 |
Ontario tartomány |
1 000 |
|
Ontario |
1 000 |
Montréal város |
8 000 |
|
Montréal |
8 000 |
|
|
|
Deficit felosztása |
990 000 |
|
|
|
Montréal város |
200 000 |
|
|
|
Québec tartomány felvett hitelei |
790 000 |
Költségek |
1 596 000 |
|
Bevételek |
1 596 000 |
|
ezer dollár |
|
|
|
NOB |
49 696 |
|
Televíziós jogdíjak |
286 524 |
Általános és adminisztrációs |
384 469 |
|
Szponzoráció |
123 191 |
Létesítmények felépítése, használata |
97 389 |
|
Kamatjellegű |
167 303 |
Egyéb |
16 691 |
|
Emlékérme program |
29 707 |
|
|
|
Belépőjegyek |
139 834 |
Nyereség |
251 643 |
|
Egyéb |
53 329 |
Költségek |
799 888 |
|
Bevételek |
799 888 |
Az Egyesült Királyság fővárosa a világ egyik legnagyobb és leggazdagabb városa, így joggal számíthattunk egy zökkenőmentes, jól szervezett olimpiára. A város meglévő infrastruktúrája lehetővé tette, hogy a pénzügyi források legnagyobb részét az Olimpiai Park felépítésére, és környezetének fejlesztésére fordítsák, életet lehelve az addig sokszor lesajnált, ipari területnek ismert kelet-londoni negyedekbe.
A britek azonban így is bőven túllépték az előzetesen tervezett költségvetést. Az eredeti pályázatban szereplő két és fél milliárd font helyett végül a hivatalos adatok szerint is több, mint kilenc milliárd fontot költöttek, egyes becslések szerint viszont jócskán túllépték a tíz milliárdot. A túlnyomó részben adófizetői pénzből történő finanszírozás miatt így nem csoda, hogy éles kritikák tömkelegét kapja a szervező bizottság és a kormány. A pénzügyi keretek nagyságrendjéhez csak egy adalék: csak a sportlétesítmények biztosítására több mint 550 millió fontot költöttek.
Lássuk azonban a bevételi oldalt is - még ha végső és konkrét számok nem is elérhetőek. Tanulva a korábbi szervező bizottságok hibáiból, a brit szervezők komolyan átgondolták azt, hogy a játékok után mely létesítményeket tud a város a jövőben is kihasználni, és melyeket nem. Így például az Olimpiai Falu 2800 lakását újonnan építették, több, mint egy milliárd fontból, de már egy évvel a játékok előtt sikerült őket eladni két nagy befektetői csoportnak, akik hosszútávon kívánják hasznosítani a területet.
Szintén hosszú távú célokat szolgál majd az olimpiai stadion és az uszoda. Ezzel ellentétben ideiglenes létesítmények például a vízilabda-, kézilabda- és kosárlabda-arénák, valamint a város különböző helyszínein megrendezett versenyek lelátói, például a Horse Guard's Parade-ben található strandröplabda pálya, vagy a greenwich-i lovas pálya - így ezek további hasznosítása legalább is kérdéses.
Nem mondható sikertörténetnek az olimpia bevételi oldala a turizmus szempontjából sem. A játékok kiszorító hatása egy általában rendkívül sok turistát fogadó városnál kiemelten erős - és ezzel szemben nem áll a város ismertségének fokozódásából eredő pozitívum, mint például ahogy ez a barcelonai játékok esetében történt.
A londoni közlekedési vállalat például a már tavasztól tartó kampányában arra kérte a helyieket, hogy lehetőleg maradjanak otthon a kritikus hetekben. Sok potenciális turista szintén azért nem utazott Londonba, mert el akarta kerülni a várt tömeget és káoszt. Az utólagos tapasztalatok szerint a kampány "túl jól" sikerült, és a város utcái az átlagosnál jóval üresebbek voltak, főleg azokban a negyedekben, ahol nem volt olimpiai esemény. Hotelek, kávézók, éttermek és boltok tulajdonosai panaszkodtak, és voltak kénytelenek drasztikusan árat csökkenteni a sokszor akár 30-35 százalékkal visszaesett forgalom miatt.
Összességében erősen kérdéses tehát, hogy a londoniaknak és a briteknek megérte-e ennyi áldozatot hozni a szervezés érdekében. Rengeteg pénzt és időt fordítottak a sikerre, de az egyelőre nem látszik, hogy a jövőben megtérül-e a gazdasági válság idejében véghezvitt hatalmas befektetés az amúgy is jól ismert és nagy presztízsű városnak.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.