Vasúti körgyűrűben gondolkodnak a szakemberek
Figyelő Online
2012.10.11 17:07
Együttműködési nyilatkozatot írt alá négy szervezet csütörtökön a Velencén zajló Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencián annak érdekében, hogy a Budapestet délről elkerülő V0 vasúti körgyűrű mielőbb megvalósulhasson.
A megállapodást a Közlekedéstudományi Egyesület, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ), a Hungrail Magyar Vasúti Egyesülés és a Levegő Munkacsoport képviselője írta alá. Az aláírók egyetértettek abban, hogy a V0 megvalósítása stratégiai kérdés, a következő 20 év legjelentősebb vasútfejlesztési projektje megerősítheti Magyarország helyzetét a nemzetközi szállítmányozásban.
A V0 kapcsolatot biztosíthat a páneurópai korridorok részeit képző vasúti fővonalak között. Segítségével Magyarország nagyobb szerepet vállalhatna a IV. és V. nemzetközi közlekedési folyosókban, így csökkenne a forgalom elvándorlásának veszélye - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára.Hozzátette: a beruházás megvalósításáról, ütemezéséről a készülő Nemzeti Közlekedési Stratégia és Országos Vasútfejlesztési Koncepció, a dokumentumokat megalapozó összközlekedési forgalmi modell, helyzetfelmérés, jövőkép és koncepcióváltozatok ismeretében születhet döntés a jövő év második felében.
Két éve nem voltunk a térképen
Schváb Zoltán, az NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta: kiemelt fontosságú Magyarország számára mind a kelet-nyugati, mind az észak-déli irányú áruszállítás. Emlékeztetett arra, hogy "2010-ben hazánk nem volt rajta a nemzetközi vasúti szállítmányozási útvonalak térképén és a 25. órában voltunk, hogy soha többé ne is kerüljünk vissza". Elmondta: tárgyalásokat folytattak Kazahsztánban, Kínában, Azerbajdzsánban, Oroszországban és Ukrajnában, amelyek eredményeként áruszállító próbavonat érkezik a közeljövőben Kínából. Hozzátette: a sikeres próbavonat magával hozhatja az észak-déli útvonalak fejlődését, mert azok biztosíthatják a kikötők gyors elérését a távol-keleti áruk számára, illetve lehetőséget teremthet a magyar kis- és középvállalkozóknak, akik áruikat ezen útvonalon eljuttathatják Oroszországba vagy a Távol-Keletre.
Fülöp Zsolt, a V0 megvalósíthatósági tanulmányának kidolgozását koordináló MLSZKSZ elnöke közölte: a tanulmány november 30-ig elkészül és határidőre benyújtják a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek. Hangsúlyozta, hogy amennyiben a szükséges kormányzati döntések időben megszületnek, valamint a forrás és a terület rendelkezésre áll, az építkezés akár már 2017-ben megkezdődhet. A lehetséges nyomvonalról a közbeszerzési eljáráson nyertes Főmterv Kft. által vezetett V0 Magyarország Konzorcium készít tanulmányt 1,2 milliárd forintos keretösszegből. A megvalósítandó beruházás teljes értéke a kiválasztott nyomvonaltól függően 270 és 600 milliárd forint közé tehető. A vasútvonalak hossza 190 és 280 kilométer között váltakozik, egyes tervek teljesen új építésű pályaszakaszokkal számolnak, míg más változatok a meglévő szakaszokat nagyobb mértékben használják fel a körgyűrű kiépítéséhez.
MTI
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.