Többségi tulajdonos lett a Sziget Kft. abban a közelmúltban alakult cégben, amely az eddig elsősorban az egyetemisták külföldi partysítáborainak szervezéséről, "buliturzmusi" tevékenységéről ismert MEEX tevékenységeit integrálta.
Az
M Group International Kft. a diákutaztató MEEX utazási rendezvényszervező, promóteri és ügynökségi tevékenységeit, védjegyeit és brandjeit viszi tovább. A cég 51 százaléka van a Sziget Kft., és 49 százaléka a
MEEX-et eddigi működtető Clockwork Media Kft. négy vezetője tulajdonában.
Az M Group a Sziget társaságcsoport tagja lett, a tranzakció néhány tízmillió forintot jelent, amely több részből áll - hangzott el az érintettek részvételével tartott csütörtöki budapesti sajtóbeszélgetésen."A fesztiválozásnak új trendjei alakultak ki az elmúlt tíz évben, ezek közül az ifjúsági síeltetéshez kapcsolódó buliturizmus egyre inkább teret hódít.
Buliturizmus az új vonalA célcsoport hasonló, mint a hagyományos fesztiváloké: a fizetőképes fiatal felnőtt közösség. Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezetője, tulajdonosa elmondta: az európai túlkínálat és a gazdasági helyzet miatt a nyári zenei fesztiválok területén kialakított pozícióit a Sziget Kft. jelenlegi rendezvényeivel nem fogja tudni nagyságrendekkel erősíteni, a buliturizmus integrálásával azonban új lehetőségek adódnak számára, a külföldi fesztiválozók megszólítására is.
Balogh Balázs, a diákpiacon 2005 óta jelen lévő MEEX egyik alapítója felidézte, hogy egyesületből 2009-ben váltottak céges formára, és a kezdeti síeltetések, egyetemi táborok után előbb a francia Alpokban háromezer magyar egyetemista részvételével szervezték meg a Snowattack sí- és snowboard fesztivált, majd a horvát tengerparton Beachattack néven megszervezték ennek nyári megfelelőjét.
Újraindulhat a Frigde FesztiválA MEEX nevéhez fűződött 2010-ben és tavaly a zuglói Fridge Fesztivál is, amelyet jövőre a Sziget Kft. közreműködésével akarnak újraindítani."A Sziget saját nemzetközi értékesítő hálózattal rendelkezik, amely a buliturizmus fejlesztésére is alkalmas lehet, akár külföldi egyetemisták utaztatásával. A MEEX bevonásával például kiépíthetünk egy hatékony chartereztetési tevékenységet, amely a Sziget és az ő profiljukba is jól illeszkedik" - fejtette ki Gerendai Károly.
Barathi Tamás, a MEEX egyik ügyvezetője szerint a két cég integrációjával januártól decemberig egy teljes éves fesztivál-portfolió alakul ki, amellyel magyarországi és külföldi fiatalokat is képesek elérni. Gerendai Károly hozzátette: a Sziget Kft. éves 5,5 milliárd forintos forgalma mellé a MEEX évi egymilliárdos forgalmát tudja állítani.