brusszel


Portaportál

Internetes mezőgazdasági piactér
Figyelő Online - Torontáli Zoltán
2012.10.18  06:40   
mail
nyomtatás
Komoly előkészítés után indult és négy hónap alatt máris 1500 felhasználót toborzott a Magro.hu, a mezőgazdasági termékek új online kereskedési felülete.
Egymillió akáccsemete eladó, az egységár nettó 11 forint, a hirdetést feladó szabolcsi gazda legalább 50 darabos megrendelést várna. Ez volt lapzártánkkor a legnagyobb volumenű hirdetés a Magro.hu online piactéren, ahol csak úgy repkednek a pár ezer tonnás gabonatételek, míg valaki csak pár tucat sertést kínál megvételre. A portálra az elmúlt négy hónapban mintegy 1500, nagyobb tételben adni-venni szándékozó termelő és felvásárló regisztrálta magát. Az internetes felület startját a két tulajdonos, a 38 éves Bóné Tímea és a 40 éves Németh István másfél év alatt készítette elő, és láthatóan sok energiát fordítottak arra, hogy a hazai mezőgazdaságban dolgozók speciális igényeit figyelembe vegyék.

Például a fenti hirdetések iránt érdeklődő potenciális vásárlók az oldalon automatikusan látják az eladó adatait, azt is, hogy fizikailag hol tudják a facsemetéket átvenni, és egy gombnyomással még szállítási ajánlatokat is kaphatnak. Ha valaki jelzi, hogy az egymillió akácból megvenne akár csak 100 darabot, a hirdetés feladójának azonnal megcsörren a mobiltelefonja, a rendszer SMS-ben értesíti az üzleti lehetőségről. Ehhez hasonlóan szinte minden fontos információ rögtön megy a mobilra, hiszen a gazdák jellemzően nem ülnek naphosszat a számítógép előtt.

A két alapító korábban multinacionális vállalatoknál dolgozott, és a kereskedelmi trendeket látva mindenképpen az online világban tervezte elindítani közös cégüket. Ám kezdetben nem tudták, hogy milyen tematikára lenne kereslet. Komoly piackutatásba kezdtek, és a végén nem ijedtek meg, amikor az eredmények azt mutatták, hogy a mezőgazdaságban vannak kiaknázatlan lehetőségek. „Mindketten vidékről származunk, és a nagyapám egyetemista koromban sokat nyüstölt, hogy foglalkozzak az agráriummal, akkor persze még hasztalan” – mondja Németh István arra a felvetésünkre, hogy városi értelmiségiként nem rettentek-e meg a sertéstelepek és kukoricamezők világától.

Aktív piacra járóként először internetes zöldség-gyümölcs kiskereskedelemben gondolkodtak, ott azonban már elég nagy a tülekedés, sokkal jobb lehetőséget láttak a gabona és az élő állatok nagykereskedelmében. Piackutatásuk kissé meglepő módon azt is mutatta, hogy a magyar gazdák aktívan használják az internetet, és nyitottak a virtuális térből érkező ajánlatok iránt. „A nagyszámú céges ügyfél mellett a Magrón vannak olyan családi vállalkozások is, ahol sok esetben a feleség vagy a gyerek nagy kedvvel intézi az internetes ügyeket, míg a családfő vezeti a gazdaságot” – mondja Bóné Tímea. A potenciális felhasználók között ezért több tízezerre teszik azokat, akik már ma is aktívan használják a világhálót, és kereskedni is hajlandók rajta, a teljes magyar piacon pedig százezres nagyságrendű a kisebb-nagyobb gazdaságok száma.

A Magro.hu a csekélynek mondható marketing ellenére is viszonylag jól ismert, nagyrészt a kezdeti, ingyenes használati lehetőségnek köszönhetően. Az alapítók nem rövid távra terveznek, a hazai termelőket és felvásárlókat meg akarják ismertetni a rendszer használatával, és a regisztráltak számára elérhetővé teszik egymás adatait. Az eladó és a vevő tehát nem szükségszerűen a portálon keresztül bonyolítja le a tranzakciót, ám a Magro.hu-t ez nem zavarja, mert nem jutalékokra épül az üzleti modellje. Az elképzelések szerint a jövőben előfizetési díjért lesz elérhető a szolgáltatás, ennek fejében azonban minden regisztrált korlátlanul kereskedhet. Az alapítók abban bíznak, hogy a piactér használója a tagdíjnál nagyságrendekkel többet profitálhat abból, ha nyílt országos versenyben adja el vagy veszi meg a számára szükséges termékeket, ebben rejlik az induló cég üzleti potenciálja.

Múlt és jövő
-Mennyi a cégbe fektetett eddigi tőke?
-Körülbelül 30 millió forint, amelybe azt is beleszámoljuk, hogy ketten másfél évig dolgoztunk az előkészítésén.
-Hol lesz a cég 3-5 év múlva?
-Magyarországon piacvezetők leszünk a szakterületünkön, és kilépünk a szolgáltatással néhány európai országba is. Hosszabb távú tervekkel építjük a társaságot, és lefedjük a mezőgazdasági termékek teljes vertikumát.


mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink.

Bajban a taxisok réme

Lemondott az Uber elnöke, Jeff Jones, miután a cég háza táján egymást érték a botrányok.

Alternatív valóságok

Igencsak eltérő a NOB és a helyiek véleménye 
a tavalyi ötkarikás játékok hagyatékáról, de a rengeteg gond mellett van azért néhány sikersztori is.

Jönnek az automata áruházak

Egyre több, főként a fizikai világban aktív nagyáruház vezeti be a legkülönfélébb online és elektronikus eladásösztönző praktikákat.

top200