A nyolcas mezőny is gyorsan elkezdett rostálódni. A Hungarian Motorway Konzorcium - amelynek a magyar L.A.C. Zrt.-n kívül három izraeli és egy spanyol cég volt a tagja - magától dobta be a törülközőt. A többi pályázóhoz hasonlóan őket is hiánypótlásra szólította fel az ÁAK, az idő hiánya miatt azonban nem tudták beszerezni a szükséges igazolásokat.
A kör ezt követően tovább szűkült. Az eredeti menetrend szerint az ÁAK múlt hét pénteken tette volna közzé, hány cégtől kér ajánlatot, de ez lapzártánkig nem történt meg. A Figyelő úgy tudja, hogy hárman maradtak versenyben, köztük az osztrák anyacégével közösen induló Kapsch Telematic Services Kft., valamint a T-Systems Magyarország Zrt. Akárhogy is alakul a köztes befutó, a jelek szerint az útdíjtender tökéletes illusztrálását adja annak, hogy a rövidre szabott jelentkezési és kivitelezési határidő gyengíti a versenyt. Nem lenne meglepő, ha ehhez a másik szokásos tényező, az árfelhajtó hatás is társulna. Több érintett nem is tartja véletlennek, hogy a kormányváltást követő közel két és fél éves szöszmötölés után egyszer csak gyorsított közbeszerzési eljárást írt ki az ÁAK. Önmagában már ez is támadási felület, a Campo Consulting Hungaria Zrt. erre hivatkozva kezdeményezett jogorvoslatot a Közbeszerzési Döntőbizottságnál. Ha ezzel érdemben foglalkozik a testület, az több héttel vagy hónappal késlelteti a szállító kiválasztását, végképp illuzórikussá téve a 2013. július 1-jei indulást.
Az ÁAK mindenesetre december elején már szerződést is kötne a győztessel, akinek 6318 kilométer gyorsforgalmi és főúton kell kiépíteni a használatarányos útdíj infrastruktúráját, maximum 42 milliárd forintért. Az úthasználatért ilyen módon csak a 3,5 tonnánál nehezebb teherautóknak kell majd fizetniük, a személyautóknak és a buszoknak marad a virtuális matrica.
A tétet növeli, hogy a 2013-as költségvetésbe beterveztek 75 milliárd forint bevételt a használatarányos útdíjból. Ennek megfelelően a tarifák viszonylag magasak, számos kategóriában drágább lesz a magyar utakat használni, mint a többi visegrádi országban. A díjszabást látva erősen ráncolják homlokukat a fuvarozók, akik cserébe egy sor versenyképesség-növelő lépést kérnek a kormánytól, például adóterheik jelentős csökkentését.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.