brusszel


Orbán az autóiparban látja a jövőt

Figyelő Online
2012.10.26  13:51   
mail
nyomtatás
Magyarország gazdasági növekedési lehetőségei a még világszerte húzóágazatnak számító autóiparban vannak - mondta Orbán Viktor miniszterelnök a kuplunggyártással foglalkozó, szombathelyi LuK Savaria Kft. sajtoló automatájának üzembe helyezési ünnepségén.
A kormányfő példaként említette a Mercedes kecskeméti beruházását és a szentgotthárdi Opel-gyárat. Az utóbbira utalva kijelentette: a nyugati határszélen komoly autóipari fellendülés van kibontakozóban, és "egy új autóipari háromszög sarokpontjai jönnek létre". Lassan nem telik el hónap Magyarországon autóipari beruházás nélkül - jegyezte meg, hozzátéve, hogy mindez egy olyan európai környezetben történik, amikor kontinensszerte gyárakat zárnak be, munkásokat bocsátanak el.

Kuplunggyárral bővültünk

Orbán Viktor hangsúlyozta: a LuK Savaria Kft. új, gyártókapacitást növelő beruházása 2014-ig több mint 500 új munkahelyet teremt majd. Nem lehet persze hetente - folytatta - Mercedes-gyár átadására vagy LuK-üzem bővítésére számítani, de ezek a nagy fejlesztések azt is jelentik, hogy a foglalkoztatás derékhadát adó kis- és középvállalkozásokban ugyancsak zajlanak beruházások. Megismételte, hogy kormánya mindig tisztelettel fogadja azokat a külföldi vállalkozókat, akik fantáziát látnak az országban, akik nemcsak a gyors haszon, a piacszerzés érdekében érkeznek ide, akik nem "kiszorítandó bennszülöttnek" tekintik a magyar cégeket, hanem partnernek.

A kabinet olyan gazdasági környezet létrehozásán dolgozik, ahol "a kölcsönös előnyökben érdekelt befektetők érkeznek hozzánk" - emelte ki a miniszterelnök, aki ilyen cégnek nevezte a Schaeffler csoporthoz tartozó LuK Savaria Kft.-t, amely "a hatékonyság növelésének útját nem abban találta meg, hogy olyan, Magyarországtól keletre eső országba vigye az üzemet, ahol szinte éhbérért dolgoznak a munkavállalók".A vállalatról szólva felhívta a figyelmet arra, hogy jelenleg a világ minden negyedik új autóját a LuK csoport által gyártott kuplunggal szerelnek fel. Ez világraszóló eredmény, a magyar-német gazdasági együttműködés eredménye - mondta, hozzáfűzve, hogy a válságból való kilábalás egyik fő pillére Európában szerinte éppen Németország és Közép-Európa együttműködése lesz. Orbán Viktor úgy látja, a világszínvonalú magyar munkateljesítmény fogja megújítani Magyarországot, és ez mutat kivezető utat a válságból is.

Teherszállító repülőtér is kellene

A válságot ugyanis csak olyan emberek győzhetik le, akik nem félnek a jövőtől, akik nem várnak arra, hogy a sült galamb a szájukba repüljön, hanem cselekszenek, befektetnek, mennek előre, hogy mozgásba hozzák a világot - mondta, hangsúlyozva: ez a titka a Schaeffler csoport sikerének is.Hende Csaba honvédelmi miniszter - aki egyben Szombathely egyik egyéni országgyűlési képviselője - beszédében azt hangsúlyozta, hogy "ha munka van, minden van, de ha munka nincs, semmi nincs".

Jelezte, hogy Szombathely, Szentgotthárd és Zalaegerszeg városa, az itt működő vállalkozások és érdekképviseletek elhatározták, létrehozzák a nyugat-pannon járműipari és mechatronikai központot, amelynek nyomán a térség Magyarország harmadik nagy jármű- és gépipari, valamint elektronikai régiójává válhat Győr és Kecskemét mellett. A kormány támogatja az elképzelést - mondta, hozzátéve, céljuk, hogy a térségben 25 ezer új munkahely jöjjön létre és legalább egymilliárd eurónyi új befektetést vonzzon a régió. A tárcavezető beszédében érintette a Vát-Porpácra tervezett cargo repülőtér ügyét, amellyel kapcsolatban közölte, hogy semmi akadálya a reptér megépítésének, de jelenleg úgy tűnik, a kínai beruházó érkezése illúzió. Azonban igenis szüksége van Nyugat-Pannóniának egy teherszállító repülőtérre - hangsúlyozta.

Hende Csaba megjegyezte továbbá: a kormány támogatja, hogy a Haladás sportkomplexuma tulajdonjogilag a MÁV-tól ingyenesen Szombathelyé legyen.Elmondta azt is, hogy a kabinet döntése értelmében kilenc helyi vállalat 522 millió forint vissza nem térítendő fejlesztési támogatást kap. Puskás Tivadar, Szombathely kormánypárti polgármestere egyebek mellett az emelte ki, hogy a LuK Savaria Kft. új csarnoka egymilliárd forintos támogatást kapott az Új Széchenyi Tervből.Michael Reinig, a kft. ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy a sajtolóautomata üzembe helyezése új fejezetet nyit a cég történetében. A képzés és a továbbképzés fontosságát is kiemelte, hangsúlyozva, hogy az újonnan bevezetett duális képzési rendszerrel biztosítják a jövőt, a sikert pedig a helyi képzésnek a meglévő technológiához igazítása alapozza meg.

A Schaeffler vezetőségének elnöke, Jürgen M. Geissinger nagy örömnek nevezte, hogy "Magyarország ilyen jól fejlődik". Az új gyártócsarnok használatba vétele újabb mérföldkő a szombathelyi telephely fejlődésében - mondta, jelezve: céljuk, hogy további technológiákat telepítsenek ide, a csoportjuk egyik legjelentősebb gyárába.A LuK 1997-ben kezdte meg működését a szombathelyi Claudius Ipari és Innovációs Parkban. Főbb tevékenységi köre a tengelykapcsolók, a tengelykapcsoló-rendszer alkatrészeinek gyártása. A cég termékeit a BMV, Audi, Ford, Fiat, Peugeot, Mercedes, Isuzu, Opel és Hyundai autókba építik be.A cég árbevétele tavaly elérte a 460 millió eurót.
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.