brusszel


Húsz éve készül Suzuki Magyarországon

Figyelő Online
2012.10.31  21:40   
mail
nyomtatás
Az elsőgenerációs Suzuki Swift sorozatgyártása 1992 októberében kezdődött Magyarországon, az eseményt szerdán ünnepelték a Suzuki esztergomi gyárában.
A Magyar Suzuki története több mint két évtizedre nyúlik vissza Magyarországon: a Magyar Suzuki Rt. 1991-ben alakult, mintegy 32 milliárd japán jenes - 14 milliárd forintos - beruházással. A próbaüzem egy évvel később indult, és elkezdődött az 1000 és 1300 köbcentis ötajtós Swiftek sorozatgyártása. 1993-tól négyajtós Swift Sedanokat is gyártottak Esztergomban, 1994-től pedig már exportra is termelt az üzem. A százezredik hazai gyártású Suzuki 1996-ban készült el, majd 2000-ben indult a Wagon R+ modellek sorozatgyártása.

A Suzuki Ignist 2003-ban mutatták be Esztergomban, és még ebben az évben elindult a modell sorozatgyártása. Egy évvel később már dízelüzemű Wagon R+-t és Ignist is gyártottak Magyarországon. 2005 februárjában mutatták be az új Swiftet, 2006-ban pedig az SX4 családi és szabadidőautót. Ez év októberében gördült le a gyártósorról az egymilliomodik Suzuki gépkocsi. A vállalat többéves fejlesztések eredményeként 2008-ban elérte a 280 ezres évi gyártókapacitást, és kora tavasszal legördült a gyártósorról az első Splash modell. A Suzuki magyarországi története során számos modell, valamint kisebb változtatásokon átesett, továbbfejlesztett modellváltozat készült Esztergomban: nevezetesen a Swift első, második és harmadik magyarországi generációja, továbbá a WagonR, az Ignis, a Splash, valamint az SX4 különböző verziói.

A Magyar Suzuki Zrt. 2011-ben 1,581 milliárd euró nettó árbevételt ért el, ami közel három százalékkal több a 2010-esnél. A vállalat tájékoztatása szerint 2011-ben 171 700 gépjárművet gyártottak, ami 1 százalékos növekedés a korábbi évhez képest. Az idei tervekben szintén 170 ezer autó elkészítése szerepel. A Magyar Suzuki 2011-ben 168 555 saját gyártású gépjárművet értékesített külföldön, ebből 61 123 volt Swift, 61 864 SX4 (illetve Fiat Sedici), 45 568 pedig Splash (illetve Opel Agila). Magyarországon az importált modellekkel együtt 2011-ben összesen 1598 új Suzukit regisztráltak, az értékesített modellek között 665 Swift, 486 SX4 és 343 Splash volt.

A Suzuki Motor Corporation egyedüli termelő leányvállalataként a kontinensen, a Magyar Suzuki látja el a teljes európai piacot az Esztergomban gyártott gépjárművekkel. Exporttevékenysége során a vállalat nem csupán az európai piacot látja el gépjárművekkel, de szállít Japánba, Oroszországba, Ukrajnába és néhány közel-keleti és észak-afrikai országba is. 1991-es alapítása óta a társaság összes beruházása eléri az 1,3 milliárd eurót. A 3400 Suzuki-dolgozó mellett a beszállítói és márkakereskedői körrel együtt a Magyar Suzuki több tízezer ember számára nyújt megélhetést.
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink.

Bajban a taxisok réme

Lemondott az Uber elnöke, Jeff Jones, miután a cég háza táján egymást érték a botrányok.

Alternatív valóságok

Igencsak eltérő a NOB és a helyiek véleménye 
a tavalyi ötkarikás játékok hagyatékáról, de a rengeteg gond mellett van azért néhány sikersztori is.

Jönnek az automata áruházak

Egyre több, főként a fizikai világban aktív nagyáruház vezeti be a legkülönfélébb online és elektronikus eladásösztönző praktikákat.

top200