brusszel


Ahol minden francia

Figyelő Online
2012.11.09  20:39   
mail
nyomtatás
Made in France címmel megnyílt pénteken Párizsban az első olyan kiállítás és vásár, ahol 100 százalékig francia gyártású termékeket - játékokat, ruhaneműt, használati tárgyakat, műfogsort, gépkocsikat vagy éppen élelmiszeripari termékeket - kínál mintegy hatvan kiállító.
A francia kormány támogatásával létrejött "MIF Expo" célja felhívni a franciák figyelmét arra, hogy a válságból való kilábalás egyik fontos eszköze a gazdasági patriotizmus, azaz a francia termékek fogyasztása. "Franciaország végigcsinálta az első és a második ipari forradalmat. A harmadikat a Made in France-szal fogja megcsinálni" - mondta Arnaud Montebourg, a termelés javításáért felelős tárcavezető a kiállítás megnyitóján. Elmondta: arra kérte a nagy áruházláncokat, jelöljék meg a trikolórral a francia termékeket, hogy a fogyasztók ki tudjanak igazodni.

100 százalékban francia
A gazdasági patriotizmus hirdetése a fél évvel ezelőtti elnökválasztási kampányban lett vezető téma, de divatot maga a miniszter teremtett. Montebourg ugyanis néhány héttel ezelőtt a legolvasottabb fővárosi napilap, a Le Parisien címlapján pózolt, kezében egy Moulinex márkájú háztartási géppel, csuklóján pedig egy Michel Herbelin luxuskarórával. A legnagyobb sikert azonban a miniszter kék csíkos breton matrózpólója aratta, amelynek korábban Jean-Paul Gaultier divatdiktátor teremtett igazi publicitást. Egy október végi felmérés szerint a franciák 78 százaléka támogatja a kormány egyik legkedveltebb tagjának számító Montebourg kezdeményezéseit a 100 százalékig francia gyártású termékek megjelölésére, s kétharmaduk hajlandó többet is fizetni értük, mint az olcsóbb importcikkért.

Fontos a patriotizmus
Az egész hétvégén nyitva tartó kiállításra 20 ezer érdeklődőt várnak a szervezők. Karácsony közeledtével arra hívták fel a figyelmet, hogy Franciaország évente 367 millió euró értékben exportál játékokat külföldre, viszont 1,5 milliárd euróért importál, ahelyett, hogy francia játékokat részesítene előnyben a piac. A 100 százalékig francia termékek pontos meghatározása azonban a szervezők szerint sem egyszerű. Egy élelmiszeripari terméknél például nem az alapanyag származási, hanem a feldolgozási helye számít. Köztudott például, hogy a híres francia libamáj kétharmada Magyarországról érkezik. Egy másik meglepő példa: annak ellenére, a francia munkavállalók tíz százaléka az autóiparban dolgozik, ebből a szektorból egyedül a japán Toyota Yaris lehet jelen a kiállításon, miután a nagy francia autógyártók, a Renault és a PSA Peugeot-Citroen összeszerelő üzemei mind külföldön találhatók. A digitális szektor pedig teljes egészében hiányzik a MIF Expóról, ahol elsősorban tradicionális termékeket látni. A szervezők viszont azt remélik, hogy számos nagy francia céget egy ilyen rendezvény a jövőben hazacsábíthat.
Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.