A magyarországi autópark alig egy százaléka gázüzemű vagy hibrid meghajtású
Figyelő Online
2012.11.13 17:03
A magyarországi autópark alig egy százaléka gázüzemű vagy hibrid meghajtású, ez az alacsony arány 2008 óta változatlan - derül ki abból a felmérésből, amelyet a Bosch megrendelésére a Medián készített el 2008 és 2010 után immár harmadszor.
Az eredmények szerint a környezetkímélő, de többnyire drágább gépjárművek helyett a magyarok még mindig a hagyományos meghajtással működő autókat választják: a háztartásokban található gépkocsik 85 százaléka benzines, 14 százaléka dízel üzemű.
Bár a növekvő üzemanyagárak miatt sokan keresnek alternatív megoldást, a hibrid meghajtású autók helyett inkább kerékpárra váltanak.A Bosch szerint a belső égésű motorok kutatásfejlesztésében környezetvédelmi és fogyasztási oldalról egyaránt vannak még jelentős kiaknázatlan lehetőségek. Emellett a társaság előrejelzései azt mutatják, hogy 2025-től az elektromos meghajtás aránya olyan mértékben növekszik majd világszerte, hogy számottevően csökkenhet a pusztán belső égésű motorral felszerelt járművek száma, és az Európai Unió közlekedési stratégiája is az alternatív, környezetkímélő megoldásokat szorgalmazza. Magyarországon ugyanakkor egyelőre nyoma sincs az "elektromos korszakváltásnak"; a gépkocsipark nagyon alacsony hányada gázüzemű vagy hibrid meghajtású. A felmérés a magyar felnőtt lakosságot reprezentáló, összesen 2400 ember személyes megkérdezésével készült. A kutatásban résztvevő, autóval rendelkező háztartások száma minden alkalommal 1000 volt.
MTI
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.