brusszel


A vendégéjszakák számának növelését tűzte ki célul a Magyar Turizmus Zrt.

Figyelő Online
2012.11.28  13:18   
mail
nyomtatás
A kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák számának 1,6 százalékos növekedését tűzte ki célul 2013-ra a Magyar Turizmus (MT) Zrt., amely szerdán Budapesten szakmai nyílt napon mutatta be jövő évi marketingtervét.
Denéné Tóth Marianna, az MT Zrt. vezérigazgatója kiemelte: a társaság elsődleges célja Magyarország mint turisztikai úticél ismertségének és elismertségének javítása belföldön és külföldön egyaránt, valamint hogy az MT Zrt. professzionális szolgáltató szervezetté váljon. A vezérigazgató kiemelte: az országpromóció kiemelt kormányzati feladat, hiszen mind gazdasági, mind társadalmi szempontból fontos, hogy Magyarországról egységes, pozitív képet alakítsunk ki, és értékeinket, sokszínű, egyedi kínálatunkat vonzó módon mutassuk be. A feladatban érintett állami társaságok eddig önálló kommunikációt folytattak.

"Célunk, hogy a jövőben erőinket egyesítve, közös alapon épülő, egységes, egy irányba mutató marketingtevékenységet végezzünk, mely a turizmus és a magyar termékek népszerűsítését szolgálja" - mondta Denéné Tóth Marianna.Horváth Gergely, a társaság turisztikai vezérigazgató-helyettese elmondta: az MT Zrt. elsődleges szakmai feladata továbbra is a lakossági marketingkommunikáció és szakmai és a szakmai értékesítés ösztönzése, ezen belül pedig a hivatásturisztikai tevékenység. A támogató szakmai tevékenységek közé tartozik változatlanul a Turisztikai Desztináció Menedzsment szervezetekkel folytatott együttműködés, a kutatási tevékenység, a Tourinform koordináció, valamint a SZÉP-kártyával kapcsolatos támogató kommunikációs tevékenység. A SZÉP-kártyák kapcsán elmondta: idén október végéig több mint 18 ezer munkaadó mintegy 755 ezer dolgozójának volt kártyája, amelyekre 60,6 milliárd forintot töltöttek fel, és ebből 34,4 milliárd forintot el is költöttek.

Horváth Gergely elmondta: a Magyar Kongresszusi Iroda (MKI) a nemzetközi konferenciák számának 2-4 százalékos növekedését várja 2013-ban az idei adatokhoz képest.A hivatásturizmus élénkítése érdekében az MKI folytatja a nemzetközi tudományos kongresszusok felkutatását, és maximálisan kihasználja a nemzetközi konferenciák elnyerését célzó pályázati lehetőségeket. Kiemelt figyelmet fordít a tudományos élet, az egészségipar, a kutatás-fejlesztés, az orvostechnológia és a gyógyszeripar területére. A hivatásturizmus kiemelt célpiacai 2013-ban: Nagy-Britannia, Franciaország, Észak-Európa, az Egyesült Államok, Németország és Svájc - fejtette ki a szakember.Horváth Gergely elmondta: 2013 májusában Budapesten rendezik a Routes Europe konferenciát, a légitársaságok és repülőterek éves nemzetközi seregszemléjét, ami azért is nagyon fontos, mert a nemzeti légitársaság megszűnésével épp a hivatásturizmus került nehéz helyzetbe.

A vezérigazgató-helyettes jelezte, hogy jövőre a Magyar Turizmus Zrt. több együttműködést tervez bor és gasztronómia témában az agrár- és bormarketing területtel, illetve az aktív, öko-, és vadászturizmus vonatkozásában az állami tulajdonú társaságokkal. A 2013-as év magyar szempontból fontos eseményei között említette a Bocuse d'Or lyoni döntőjéhez kapcsolódó gasztronómiai szakkiállítást, vagy a Linzi Magyar Napokat. Hozzátette: az egészségturizmus területén a SPA-CE szakvásár a fontos. Ennek a közép-európai rendezvénynek a korábbi szlovén szervezés után Magyarország ad otthont - hívta fel a figyelmet Horváth Gergely. Hozzátette: a Magyar Turizmus Zrt. keresi az új célpiacokat, így az arab, orosz, kínai piacok mellett, ahol eddig is jelen volt Magyarország, a dinamikusan fejlődő további keleti államokban is feltérképezik a turisztikai lehetőségeket. Horváth Gergely szólt arról is, hogy 2013-ban - alkalmazkodva a világban zajló változásokhoz - számos újdonsággal készül az MT, így mobil alkalmazásokat fejleszt, blogokat indít. Elmondta, hogy a belföldi marketingkommunikációban az MT az egészség-, a vízparti turizmusra, valamint a bor-, a gasztronómiai és az ökoturizmusra épít.

A külföldi kommunikációban Budapest, a Balaton, az egészségturizmus, a hivatásturizmus és a fesztiválok állnak a középpontban.A Központi Statisztikai Hivatal legutóbbi adatai szerint szeptemberben a külföldi vendégek 1,2 millió vendégéjszakát töltöttek a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, számuk 7,4, az éjszakáké pedig 9,3 százalékkal nőtt 2011. szeptemberhez viszonyítva. A belföldi vendégek 799 ezer vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken, ez a teljes vendégforgalom 40 százaléka. Számuk 1,2 százalékkal csökkent, ugyanakkor az éjszakáké 2,6 százalékkal emelkedett az egy évvel ezelőttihez képest.
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.