brusszel


Jövőre is nő a német autógyártás

Figyelő Online
2012.12.04  14:24   
mail
nyomtatás
Az autógyártás és az export szerény növekedésére számít jövőre a német autóipari ágazat képviseleti szervezete a Verband der Automobilindustrie (VDA).
Matthias Wissmann, a VDA elnöke egy kedden Berlinben rendezett sajtókonferencián elmondta, hogy 2013-ban a német belföldi gyártás körülbelül egy százalékkal emelkedik majd az idei, mintegy 5,4 millióhoz képest, ami 3 százalékkal marad el a 2011-estől. A gyártás 2013-as szerény növekedése elsősorban az idei 4,1 millióról 4,15 millióra emelkedő exportnak lesz köszönhető, míg a belső kereslet várhatóan csökken. A német belföldi piacon az idén mintegy 3,1 millió autó kerül forgalomba, a VDA előrejelzése szerint azonban 2013-ban már csak körülbelül 3 millió.

Az idén a német export és a belföldi kereslet is mintegy 2 százalékkal csökkent a 2011-eshez képest. Az idén Nyugat-Európában várhatóan a 2011-eshez képest 9 százalékkal 11,7 millióra csökkennek a személygépkocsi-eladások. 2009-ben még 13,6 millió autót értékesítettek Nyugat-Európában. A VDA prognózisa szerint a személygépkocsik világpiaci forgalma jövőre tovább növekszik és átlépi a 70 milliós küszöböt, elsősorban az Egyesült Államok és Kína keresletének köszönhetően. Az Egyesült Államokban jövőre 5 százalékkal 15 millióra, Kínában pedig 6 százalékkal 14 millióra nőnek a személygépkocsi eladások. Nyugat-Európában viszont 3 százalékkal 11,4 millióra csökken a forgalom.

Haszonjárműből viszont kevesebb fogy


A haszongépjármű piacon változatlanul viszonylag nehéz a helyzet. A 2011-es 18 százalékos növekedés után a 6 tonna alatti könnyű haszongépjárművek német piaca 5 százalékkal 229 ezerre csökken az idén, jövőre pedig további kétszázalékos csökkenésre lehet számítani. Hasonló a helyzet a nehéz haszongépjárművek piacán is, amely a tavalyi 21 százalékos növekedés után az idén 11 százalékos visszaesés elő néz, jövőre pedig további négy százalékkal zsugorodik.

A német autóipar jelenleg 749 ezer főt foglalkoztat közvetlenül, 19 ezerrel többet mint egy évvel korábban. Az autógyártóknál 424 ezer fő dolgozik, 14 ezerrel több mint tavaly, a beszállítóknál pedig 294 ezer fő, 4400-zal több mint az előző évben, az utánfutó- és felépítmény gyártóknál pedig 31 ezer fő, ami 300 fős növekedést jelent a 2011-eshez képest.

Az év elejétől szeptemberig a német járműgyártók négy százalékkal 211,4 milliárd euróra növelték forgalmukat az előző évihez képest, míg az alkatrész beszállítók és felépítmény-gyártók forgalma nagyjából stabil, 52,1 milliárd, illetve 6,3 milliárd euró maradt. Matthias Wissmann túl szigorúnak tartja az EU 2020-ra kitűzött szén-dioxid-kibocsátás korlátozási célját és annak módosítására szólította fel Brüsszelt, mivel az gyakorlatilag megakadályozza az értékteremtést Európában és szembe megy a kontinens újraiparosítását célzó szintén uniós törekvéssel. Elmondta, hogy a német autóipar a következő három évben csak az alternatív hajtásláncok fejlesztésébe 12 milliárd eurót fektet be és 2014-ig 15 új elektromos autó modellel jelenik meg.
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.