brusszel


A China Mobile a No.1

Figyelő Online
2012.12.05  11:56   
mail
nyomtatás
Az idén is az állami tulajdonban lévő cégek vezetik a legértékesebb kínai márkák rangsorát, az elmúlt évben ugyanakkor jelentős mértékben erősödtek a magántulajdonban lévő cégek - mutat rá a WPP marketingkommunikációs cég rendes éves felmérésében.
A több mint 35 ezer fogyasztó megkérdezésével készített kutatásból kiderül: a vezető kínai márka idén is a China Mobile, amelynek piaci értékét 50,6 milliárd dollárra becsli a WPP. Ugyanígy, nem történt változás 2011-hez képest a dobogósok további rangsorában sem, ezüstérmes a Kínai Ipari és Kereskedelmi Bank (ICBC), amely 40,4 milliárd dollárt ér a WPP szerint, bronzérmes a Kínai Építési Bank (CCB), amelynek értéke 24 milliárd dollár körül alakul.

A tíz legértékesebb márka közé túlnyomórészt idén is állami tulajdonban lévő cégek - így a Bank of China, a Mezőgazdasági Bank vagy a Sinopec olajcég - kerültek be, helyet kapott ott ugyanakkor három magántulajdonban lévő vállalat: a negyedik lett a "kínai Google", a Baidu keresőóriás, s előkelő helyet szerzett magának a szociális platformjaival milliókat vonzó Tencent, az egyik legnagyobb mikroblog-szolgáltató és a legismertebb kínai likőrként számon tartott Moutai is. A három cég becsült értékét tekintve számottevő erősödést mutat tavalyhoz képest: a Tencent 60, a másik kettő értéke 40 százalék körüli pluszt mutat.

Ágazati bontásban egyértelműen a technológiai iparág erősödése a legjelentősebb, az ezt képviselő cégek értéke egy év alatt átlagosan 35 százalékkal nőtt, miközben az ötven vezető márka értéke átlagosan 1,6 százalékkal csökkent. Az értékcsökkenésre külön kitér a tanulmány, emlékeztetve: a legnagyobb márkákra is hatással vannak a világgazdasági bizonytalanságok, azok erejét ugyanakkor a tőzsdei teljesítményük bizonyítja: az elmúlt évben több mint 11 százalékkal felülmúlták az MSCI Kína index vállalatainak teljesítményét. A lista külön vizsgálja a külföldi országokban legjobban teljesítő kínai márkákat is. A statisztikák szerint a Lenovo például összes üzleti bevételének már 58 százalékát az országhatárokon kívülről szerzi, az Air China és a China Eastern légitársaságok bevételeik harmadát realizálják külföldön.
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink.

Bajban a taxisok réme

Lemondott az Uber elnöke, Jeff Jones, miután a cég háza táján egymást érték a botrányok.

Alternatív valóságok

Igencsak eltérő a NOB és a helyiek véleménye 
a tavalyi ötkarikás játékok hagyatékáról, de a rengeteg gond mellett van azért néhány sikersztori is.

Jönnek az automata áruházak

Egyre több, főként a fizikai világban aktív nagyáruház vezeti be a legkülönfélébb online és elektronikus eladásösztönző praktikákat.

top200