brusszel


Nehéz éve volt idén a Gallicoopnak

Figyelő Online
2012.12.11  18:05   
mail
nyomtatás
A Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt. számára a tavalyi sikerek után 2012 a rendszerváltás óta eltelt időszak legnehezebb éve lesz - összegezte Erdélyi István elnök-vezérigazgató a társaság helyzetét kedden Budapesten az MTI-nek.
A vállalatvezető mindezt azzal magyarázta, hogy jelentősen nőttek a gabonaárak. A növekedést a cég nem tudta érvényesíteni termékeinek áraiban, mivel kínálati piac alakult ki a baromfiiparban. A társaság költségei nem térültek meg, emiatt a múlt évi 1,1 milliárd forintos nyereség helyett a Gallicoopnál az idén várhatóan pozitív nulla lesz az eredmény - elemezte a cég első embere.Az elnök-vezérigazgató elmondta: az idén a cégre mintegy 2 milliárd forintnyi többletköltség nehezedett. Ebből egymilliárd forintot a cég kigazdálkodott, míg a másik elvitte az eredményt - mondta Erdélyi István.Hozzátette: Az árbevételt az idén 33-34 milliárd forint közé várja a menedzsment pozitív nulla körüli eredménnyel, ezzel szemben tavaly 32 milliárd forint körüli árbevételt értek el és 1,1 milliárd forint volt nyereség. Elmondta: az idei árbevétel azért lesz magasabb a tavalyinál 1,0-1,5 milliárd forinttal, mert például jelentősen nőtt a cég úgynevezett vörös - azaz töltelék - áru termelése, idén a tavalyi 4000 tonnáról 8000 tonnára emelkedett. A panírozott termékek mennyisége a múlt évben még 3200 tonnát tett ki, ebben az évben pedig 5100-5200 tonna lesz.

Emlékeztetett: a belföldi értékesítés mintegy 65, a kivitel 35 százalékot tesz ki a cég forgalmából. Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt. teljes integrációval végzi a termelést, ezért hatni tud a termelési folyamat egészére a keltetéstől a takarmánykeverésig. Azt lehet tapasztalni, hogy ma az állattenyésztés egyetlen szegmensében sem lehet eredményt elérni - húzta alá az elnök-vezérigazgató. A magyarországi pulykapiacból a Gallicoop jövőre már várhatóan több, mint 50 százalékkal részesedik.Most a cég piaci részesedése ebben a szegmensben mintegy 40 százalék körüli. Jövőre várhatóan szűkül a piac, a mostani 94 ezer tonnáról 65-66 ezer tonnára esik vissza, a társaság Magyarországon a pulykahús piacon piacvezető. A teljes magyar baromfipiacon a vállalat részesedése 9-10 százalékot ér el.A szarvasi székhelyű vállalat idén 3 lépcsőben tervezett árat emelni, amelyre a termelési költségek növekedése miatt volt szükség. Eddig 2 alkalommal 5,0-5,5 százalékos áremelést hajtott végre a cég, azaz összesen mintegy 11-12 százalékkal drágította meg a termékeit, a folytatásként tervezett 3. lépcsőt a vállalat már elhalasztotta a kedvezőtlen piaci körülmények miatt.A piaci viszonyokat figyelembe véve a Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt. az idei árbevétel szinten tartását tervezi - mondta Erdélyi István.
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink.

Bajban a taxisok réme

Lemondott az Uber elnöke, Jeff Jones, miután a cég háza táján egymást érték a botrányok.

Alternatív valóságok

Igencsak eltérő a NOB és a helyiek véleménye 
a tavalyi ötkarikás játékok hagyatékáról, de a rengeteg gond mellett van azért néhány sikersztori is.

Jönnek az automata áruházak

Egyre több, főként a fizikai világban aktív nagyáruház vezeti be a legkülönfélébb online és elektronikus eladásösztönző praktikákat.

top200