Sem a közműadóból, sem más jogcímen nem részesül működési célú támogatásban a BKV 2013-ban, ezért továbbra is levegőben lóg a finanszírozása. A 2013-ra tervezett 142 milliárd forint működési költségből 69 milliárd biztosított (menetdíjakból származó bevétel és fogyasztói árkiegészítés címén), 72 milliárd forintra egyelőre nincs fedezet - értesült a Figyelő Online fővárosi közgyűlési forrásból. A 2013-as központi büdzsé már nem biztosít normatív támogatást a BKV számára, holott ez a korábban elég jelentős összeg volt, évi 32 milliárd forint. A költségvetésben ugyan 10 milliárd forint pántlikázott pénzt különítettek el a BKV számára, ám ez szigorúan fejlesztési célú forrás, az előkészített beruházások előkészítését szolgálja.
EIB JÓVÁHAGYÁS KELLA közműadóból az eredeti tervekkel ellentétben egyetlen fillérrel sem részesül Budapest, az teljes egészében a központi költségvetésbe folyik be. Kérdés, hogy év közben nem hoznak-e majd törvénymódosítást a források átirányításáról - hallottuk szakértőktől. A fővárosi honatyák ugyanakkor módosították a forrásmegosztásról szóló törvényt, a jelenlegi 47-53 százalékos arány 2013-tól Budapest javára 51-49 százalékra módosul. Ez azt jelenti, hogy az iparűzési adóbevétel 51 százaléka illeti meg ezentúl a fővárost, míg a kerületekhez 49 százaléka kerül. „A forrásmegosztás módosítása révén keletkező 4 százalékos többlet éves szinten 7,5 milliárd forint, ennyit tud pluszban a közösségi közlekedésre fordítani a főváros, ami nyilvánvalóan nem oldja meg a finanszírozási gondokat" - fogalmazott lapunknak Tüttő Kata, az MSZP fővárosi képviselője.
Fővárosi és nemzetgazdasági minisztériumi forrásból úgy értesültünk, változatlanul folynak az egyeztetések Budapest és a BKV működtetéséről, amelyet azonban már egy nagyobb „csomagban" kezelnek, a fővárosi adósságátvállalás keretében. A jövő héten kerül sor Budapest vezetése és a kormány képviselői között arra a találkozóra, amelyen eldől, hogy a közel 190 milliárd forintos fővárosi adósság hány százalékát vállalja át az állam. Előzetes közlések szerint maximum a 40 százalékát, viszont mivel jó része, 156 milliárd forint euró alapú fejlesztési hitel, az átvállaláshoz szükség van az Európai Beruházási Bank jóváhagyására is.
A hitelek átvállalásával értelemszerűen kevesebb adósságszolgálat terhelné 2013-ban Budapestet, előzetes kalkulációk szerint 20 milliárd helyett „csak" 8 milliárd. Tarlós István főpolgármester a BKV finanszírozási gondjai ellenére nyugodt, pár napja a sajtónak optimistán úgy nyilatkozott: 2013 októberéig biztosított a működtetése.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.