brusszel


Januárban már járható lesz az elfelejtett M3-as sztrádaszakasz

Figyelő Online
2012.12.21  16:47   
mail
nyomtatás
Január második felében megnyitják a forgalom előtt az M3-as autópálya újabb Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszát Nyíregyháza és Őr között - jelentette be Czomba Sándor, foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár pénteken sajtótájékoztatón Vásárosnaményban.
Az államtitkár, aki a beregi térség országgyűlési képviselője, elmondta: a Nyíregyháza és Őr közötti sztrádaszakasz gyakorlatilag már elkészült, Nyíregyháza és Nagykálló között van még egy 200 méternyi útrész, amin munkálatok folynak. Kiemelte, hogy az építkezés befejezése után, január második felében adják át az M3-as új szakaszát, amely a szabolcsi megyeszékhelytől a Mátészalka közelében lévő Őr községig vezet, egészen a 49-es számú főútig, amely a Csengersima-Pete közötti magyar-román határállomást csatlakoztatja a sztrádához. Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója arról tájékoztatott, hogy a Nyíregyháza-Őr közötti, 34 kilométer hosszú, 2x2 sávos, plusz leállósávval rendelkező M3-as autópálya szakasz 32 milliárd forintból épült.

Az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló beruházáshoz 85 százalékos arányú európai uniós támogatást kapott Magyarország.A sztrádaépítés szabolcsi folytatására, az Őr-Vásárosnamény közötti szakasz elkészítésére is megjelent már október elején a közbeszerzési kiírás, s beérkeztek a kivitelezői ajánlatok. Őr után, Vásárosnaményig, 11 kilométer hosszon, szintén 2x2 sávos, plusz leállósávval rendelkező sztrádarész épül, s hozzá hat közlekedési műtárgy létesül.

A gyorsforgalmi úton óránként 130 kilométer sebességgel közlekedhetnek majd a járművek. A beruházás befejezésének tervezett határideje: 2014 vége - közölte Loppert Dániel. Az Őr-Vásárosnamény közötti sztrádaszakasz is az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul majd meg, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásában. Czomba Sándor hozzáfűzte: jelentős befektetéseket, beruházásokat remélnek attól, hogy a sztráda eléri a beregi tájegységet, s a térséget bekapcsolja majd az európai gyorsforgalmi úthálózatba.Az államtitkár újságírói kérdésre válaszolva azt mondta, hogy az M3-as autópálya Vásárosnamény utáni, az ukrán határig történő majdani kiépítése attól függ, hogy Ukrajna hogyan halad gyorsforgalmi úthálózatának kialakításával, s mikor éri el az ottani sztráda a magyar határszakaszt.

Az Index írta meg, hogy hiába készült el 33 kilométernyi autópálya Nyíregyháza és a 49-es út között, a sztrádát egyelőre nem lehet használni. Az új szakaszt a régivel összekötő kétszáz méteres aszfaltcsíkról, valamint az új szakaszon egy mérnökségi telep megépítéséről elfeledkeztek a 32 milliárdos út közbeszerzése során. Az állami cégnél azt mondták, felelősségre vonták azt, aki hibázott. Január végére, kompromisszumokkal, de használható lehet a 2010 óta épített út.
Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.