Kísérleti jelleggel új forgalomtechnikai megoldást vezetett be a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a 11-es főút M0-ás csomópontjának körforgalmánál. A cipzár-elv alkalmazásától a társaság a torlódások mérséklődését várja - mondta el a sajtó képviselőinek a helyszínen Pásztor Zoltán, a cég Pest megyei igazgatója pénteken az új megoldás bemutatásakor.
A Németországban és Ausztriában már sikerrel működő cipzárrendszer kísérleti bevezetésekor azért erre a helyszínre esett a választás, mert ennek a szakasznak az átlagos napi forgalma mintegy 55 ezer jármű. Ez egyúttal az ország legnagyobb forgalmú - nem autópálya - közútja.
A cipzár-elv alkalmazásával - amikor a vezetők önként maguk elé engednek egy-egy autót - jelentősen csökkenthető a dugók kialakulásának esélye – magyarázta az igazgató. Kiemelte: a kialakított forgalmi rend és jelzések abszolút egyedülállónak számítanak Magyarországon, a hatályos KRESZ-ben egyelőre nincsenek erre vonatkozó leírások. Ennél a megoldásnál is a KRESZ szabályai érvényesek, ugyanakkor az udvariassági szempontok sokat segíthetnek a folyamatos és zökkenőmentes haladás elérésében.
A sikeres alkalmazáshoz szükség van az autósok együttműködésére, egymással szembeni toleranciájára és megértésére. A Magyar Közút a bevezetéssel szemléletváltást szeretne elérni, és a továbbiakban folytatni szeretné ennek a megoldásnak az alkalmazását. A 11-es főúton Szentendre felől érkezőket egy hete már azok a figyelmeztető, előjelző sárga táblák fogadják, amelyek az ábrák mellett azt kérik a sofőröktől: "Segítse a besorolást".
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.