A gázolaj drágulásával párhuzamosan egyre nyitottabbak a fuvarozócégek a hosszabb távon megtérülő takarékossági megoldásokra is.
A kamionok szögletes formája nem sokat változott az elmúlt évtizedekben, különösen a pótkocsiké. Ugyanakkor számos egyetemen, kutatóhelyen évek óta kísérleteznek azzal, hogyan lehetne áramvonalasabbá tenni a soktonnás gépeket. Egy 85 km/h-val haladó 40 tonnás kamion ugyanis egyenes úton a felhasznált energia 40 százalékát a légellenállás leküzdésére fordítja. A válság hatására csökkenő európai fuvarozási piacon különösen felértékelődött a takarék...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2013/1 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.