brusszel


Norvégiába megy a szupervonat - képek

Figyelő Online
2013.01.25  12:27   frissítve: 2013.01.25 12:20
mail
nyomtatás
Dunakeszin a nagymúltú "járműjavítóban" norvég megrendelésre építenek át vasúti kocsikat. Megnéztük!

Egy kocsi 30-40 ezer alkatrészből áll, nagyjából 5 hónap alatt készül el
Fotó: Varga Ágnes

A Bombardier MÁV Kft. az egykori MÁV Dunakeszi Főműhely jogutódja. A helyiek és a vasutasok Dunakeszi járműjavítónak vagy vagongyárnak hívják.
Az üzemet 1926-ban nyitották meg, az első csarnokot az Eiffel iroda tervezte
A mintegy 500 főt foglalkoztató cég 65%-os tulajdonosa a vasúti járműgyártásban világelső Bombardier Transportation, 25% a MÁV, 10% pedig a munkavállalók közösségének a kezében van.
A brüsszeli közlekedési vállalat (STIB) új öt- illetve hétrészes villamosainak több száz alvázegységét gyártja a Bombardier MÁV Kft.
A társaság személyszállító vasúti járművek és részegységek gyártásával, javításával, modernizálásával foglalkozik és karbantartási, tesztelési és mérnöki munkákat végez.
Négy éve kezdődött a 35 éves norvég személykocsik átépítése
Egy kocsi 30-40 ezer alkatrészből áll, nagyjából 5 hónap alatt készül el
Vadonatúj kocsibelső – menetirányba forgatható ülésekkel és síléctartókkal –, légkondicionálás, zárt rendszerű WC, korszerű utastájékoztató rendszer
Minden szerelvényben közlekedik bisztrókocsi is önkiszolgáló konyharésszel, bisztró szakasszal, személyzeti fülkével, valamint polcokkal és kerékpártárolásra alkalmas rakodótérrel
A családi kocsikban van kerekesszékes tér, kerekesszék emelő, mozgáskorlátozottak által is használható WC, pelenkázó és gyermekjátszótér
Ilyen a gyereksarok
A kész járművek védőfóliával becsomagolva, szélességük miatt különleges útvonalengedéllyel gördülnek Norvégiába.
Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.