brusszel


Sztráda, te drága!

Figyelő Online - Váczi István
2013.02.01  13:46   
mail
nyomtatás
Márciusban kezdik építeni az M43-as utolsó szakaszát, amely az előkészítés során összeszedett késés és a több milliárdos kilométerár miatt a magyar autópálya-történet kevésbé dicsőséges hagyományait idézi.
„Építésre alkalmatlan az altalaj, ezért töltésalapozást fogunk végezni, azaz az építés számára megfelelő minőségű altalajt fogunk letenni, hogy az útszakasz hosszú távú állékonyságát és biztonságos üzemeltetését garantáljuk." Az állami megbízó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerint jelentős részben ezzel magyarázható, miért kerül az M43-as utolsó, Makó és Nagylak szakasza kilométerenként valamivel több mint 2 milliárd forintba.

Érdemes az összegnél elidőzni, hiszen például a közvetlenül Makót megelőző, 16,2 kilométeres M43-as szakaszt sokkal olcsóbban, kilométerenként 1,1 milliárdos vállalási összegből építette a kivitelező.

Stabil lesz

A Makótól az országhatárig vezető sztráda költségét a NIF tájékoztatása szerint tehát alapvetően a belvízveszély, illetve az emíltett kedvezőtlen altalajviszonyok dobják meg. Korábban, a HVG-nek küldött válaszában az állami cég 9 milliárd forintba kerülő talajstabilizáló anyagról is említést tett.

A Figyelő által megkérdezett, számos autópálya-építésnél közreműködő geotechnikai szakértő - a tervek részletes ismeretének hiánya miatt név nélkül - indokoltnak nevezte, hogy a belvizes területen magasabban vezessék az utat, ám igencsak elcsodálkozott azon, miért van szükség 9 milliárdba kerülő talajstabilizáló anyagra.

Erről részletesebben a Figyelő 5-dik lapszámában olvashat.

mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.