brusszel


Tokaj Kereskedőház: az idén már nőhet a kereslet a tradicionális piacokon

Figyelő Online
2013.01.29  18:30   
mail
nyomtatás
Az idén már nőhet a kereslet a tokaji borok tradicionális piacain, noha az idén még visszaeséssel szembesült a Tokaj Kereskedőház Zrt.
Kiss István vezérigazgató kedden az MTI-nek elmondta: a kivitel visszaesése miatt csökkent a cég múlt évi árbevétele az előző évhez képest, összességében mintegy 16 százalékkal. Tájékoztatása szerint a Tokaj Kereskedőház Zrt. 2012-ben 3,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el. A társaság vezérigazgatója erről a kereskedőház fennállásának húszéves jubileuma alkalmából tartott budapesti eseményen beszélt. A vezérigazgató jelezte: a közép-kelet-európai térségbe irányuló kivitel visszaesése mintegy 18 százalékos volt. A belföldi értékesítés ugyanakkor a tervek szerint alakult, ezzel az eladásokon belül az export korábbi 60 százalékos aránya a múlt évben 50 százalékra csökkent.

A vezérigazgató ugyanakkor bízik abban, hogy 2013-ban a tradicionális piacokon ismét nő a kereslet a tokaji borok iránt. Így az árbevétel az év végére elérheti a nettó 3,4 milliárd forintot. Kiss István kiemelte, hogy a tavalyi árbevétel csökkenése ellenére a cég nyeresége nem mérséklődött. Az adózás előtti eredmény a múlt évben 64 millió forintot tett ki, míg 2011-ben 60 millió forint volt.

A Tokaj Kereskedőház 2012-ben mintegy 84 ezer mázsa szőlőt vásárolt fel a borvidéken a tervezett 100 ezer mázsa helyett. Ennek oka a vezérigazgató szerint az volt, hogy a tavaszi fagyok az alföldi szőlőkben nagy kárt tettek, és több volt a felvásárló a múlt évben a szokásosnál. A cég a szőlő kilójáért minőségtől függően általában 80-130 forintot adott a termelőknek. A rendkívül jó minőségű áru kilóját azonban akár 150 forintért is megvásárolták. A múlt évben a társaság fejlesztésre több mint 150 millió forintot fordított, az idén pedig mintegy 600 millió forintot költenek a címkéző és kiszerelő üzem korszerűsítésére. Az összeg 50 százalékát pályázati pénzből szeretnék finanszírozni. A Tokaj Kereskedőház Zrt. a Grand Selection termékkörét is bővíteni tervezi, továbbá nagyobb hangsúlyt kívánnak fektetni a pálinkafejlesztésre.
Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink.

Bajban a taxisok réme

Lemondott az Uber elnöke, Jeff Jones, miután a cég háza táján egymást érték a botrányok.

Alternatív valóságok

Igencsak eltérő a NOB és a helyiek véleménye 
a tavalyi ötkarikás játékok hagyatékáról, de a rengeteg gond mellett van azért néhány sikersztori is.

Jönnek az automata áruházak

Egyre több, főként a fizikai világban aktív nagyáruház vezeti be a legkülönfélébb online és elektronikus eladásösztönző praktikákat.

top200