Egy darabig még nem repül élesben a Dreamliner
Figyelő Online
2013.02.05 09:08
Beadta a Boeing az amerikai légügyi hatóságnak (Federal Aviation Administration - FAA) a kérelmet, hogy tesztrepülésen vizsgálhassa a 787 Dreamliner típus akkumulátorát. Korábban azért vonták ki a forgalomból valamennyi ilyen típusú repülőgépet, mert több esetben is leégtek az akkumulátorai.
Az FAA szóvivője megerősítette, hogy vizsgálják a Boeing kérelmét. Szakértők szerint azonban a tesztrepülés csak annak jele, hogy a repülőgépgyártó még nem talál megoldást az öt hete tartó problémára. A Dow Jones hírügynökségnek nyilatkozó szakemberek szerint ugyanis a tesztrepülések csak előidézhetik azokat a körülményeket, amelyek megmagyarázhatják a hiba kialakulásának okait.
A szakemberek egyben rámutattak: szokatlanok az ilyen tesztrepülések azt követően, hogy egy járműtípus már korábban megkapta az FAA típusengedélyét.Így egyáltalán nem várható, hogy hamar újra közlekedhet a - Boeing szándékai szerint a légiforgalmat forradalmasító, nagyrészt kompozit anyagokból készült - 787 Dreamliner. Az ügyet jól ismerő források szerint akár több hétig is eltarthatnak még a tesztek.
A Boeing azonban negyedéves pénzügyi jelentésének közzétételekor hangsúlyozta: nem várható jelentős profitkiesés a hibák miatt.Az európai légitársaságok közül egyedül a lengyel LOT vett már át 787-est. Az első példányát épp a típus letiltása előtt egy hónappal, december közepén helyezte forgalomba.
MTI
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.