brusszel


Vitézy: kétes műszaki állapotú buszokat szerez be a BKV

Figyelő Online
2013.02.06  07:53   
mail
nyomtatás
Egy 2008-as interjúban kétes műszaki állapotúnak nevezte azokat a Svájcból leselejtezett buszokat Vitézy Dávid, a VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) szóvivőjeként, amit most vásárolt meg a BKV. Azóta sokat változott Vitézy véleménye, hiszen a BKK vezérigazgatójaként az ő jóváhagyása is kellett a BKV tenderéhez, és a forrásokat is a BKK biztosítja.
Igazán kalandos a 7-8 éves korukban selejtezett, 2000-ben gyártott buszok sorsa, hiszen azokat először a BKV-nak próbálták eladni, méghozzá darabonként 48 millió forintért. Ez azért volt igen csak borsos, mert a BKV 60 millió forintért szerzett be korábban hasonló, új csuklós Volvókat. Az üzletből nem lett semmi, mert kiderült, hogy Antal Attila fia, Antal Zsolt annak az Alfa Busz Kft.-nek állt alkalmazásában, ami a tenderre jelentkezett. A Széles Gábor Fidesz-közeli nagyvállalkozó érdekeltségébe tartozó IK Járműtechnika Kft. pedig szinte szimbiózisban működött az Alfa Busszal, egy telephelyen, és egymással szorosan együttműködve dolgoztak. A mutyibusz-tender néven elhíresült botrányba végül is Antal Attila BKV-vezért belebukott. Az Alfa Busz is csődöt jelentett maga után, amit a Localo és Alfa típusait üzemeltető Volánok és vállalkozások azóta is fájlalhatnak, hiszen nincs kivel kifizettetni a konstrukciós problémákat. Emlékezetes lesz, hogy ez volt az a típus, melynek ajtaja kinyílt, és egy utas az útra esett.

A genfi Volvo buszok a meghiúsult BKV ügylet után az Alfánál maradtak, felszámolása után. Később online hirdetésekben is feltűntek az iho.hu beszámolója szerint, de Pécs is tervezte 15 darab megvásárlását. Végül még is a BKV-hoz kerülnek, igaz az öt évvel ezelőttinél jóval olcsóbban, darabonként 13,5 millió forintért. A közbeszerzést a Volánbusz alvállalkozója, a Homm Kft. nyerte. Azonban az öt éves állás biztosan nem használt a buszoknak, így felmerül, ha 7-8 évesen sem volt megfelelő a műszaki állapot Vitézy Dávid szerint, most milyen kihívásokkal fog szembesülni az üzemeltető BKV. Talán emiatt nem is kell annyira aggódni, hiszen matuzsálemi korú buszok üzemeltetésében kiemelkedő tapasztalat van a közlekedési vállalatnak. A legidősebb forgalomban lévő Ikarus 260-as idén ünnepli 30. születésnapját.

Azért a vételár mellett sem érdemes olyan hamar elsiklani. Egy gyors internetes kereséssel 2003-as gyártású, igazi szóló buszt már bruttó 8,6 millió forintért találtunk az interneten. Hiába találna azonban más olcsó buszokat a BKK vagy a BKV, a hosszadalmas közbeszerzési eljárások miatt esélyük sem lehet kereskedőktől olcsón és gyorsan buszt vásárolniuk.

Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.