Létrejött a világ legnagyobb utasforgalmú légitársasága
Figyelő Online
2013.02.14 16:39
Hivatalosan is bejelentették csütörtökön az American Airlines és a US Airways egyesülését, aminek következtében létrejött a világ legnagyobb utasforgalmú légitársasága - közölték helyi idő szerint szerda este amerikai sajtóforrások.
Az egyesült légitársaság, amelynek piaci értékét 11 milliárd dollárra becsülik, American Airlines néven üzemel majd, de az irányítást a US Airways eddigi vezérigazgatója, Doug Parker kapta meg. A cég elnöke Tim Horton, az American eddigi vezére.
Az American Airlines és a US Airways együttesen megelőzi az eddigi legnagyobb amerikai légitársaságot, a United Airlinest. Az amerikai légi utasszállítás piacán már korábban egyesült a Delta és a Northwest, illetve a United és a Continental.Az új egyesülés tulajdonosai 72 százalékban az American Airlinest birtokló AMR Corp csődhitelezői, köztük az AMR három szakszervezete. A fennmaradó részesedés a US Airways részvényeseinek birtokába került. A cég központja a texasi Fort Worthben van.
A két társaság egyesüléséről augusztus óta folytak a tárgyalások, azóta, hogy a hitelezők felszólították az Americant: adja fel függetlenségét és fuzionáljon egy hasonló vállalattal. Az American Airlines 2011 novembere óta állt csődvédelem alatt.
Az egyesült társaság 12 tagú igazgatótanácsából négyet a US Airways, hármat az AMR és további ötöt az AMR hitelezői adnak majd. 2014-ben ez a létszám 11-re csökken majd, amikor Horton a testület első éves ülésén a tervek szerint visszalép majd. Ha az amerikai igazságügyi minisztérium trösztellenes hivatala és a csődbíró is jóváhagyja az egyesülést - aminek elemzők nem látják akadályát -, akkor az amerikai légiutas-szállítási piac 70 százalékát négy társaság, az American, a United, a Delta és a Southwest Airlines ellenőrzi majd.
MTI
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.