brusszel


A LOT októberig nem repteti a Dreamlinereket

Figyelő Online
2013.02.14  17:58   
mail
nyomtatás
A LOT nyári menetrendjében nem számol a Boeing 787 Dreamlinerekkel - mondta csütörtökön Sebastian Mikosz, a lengyel légitársaság vezérigazgatója.
Január 16-án az ANA japán légitársaság egyik gépének akkumulátorai kigyulladtak és a pilótafülkét füst árasztotta el. Más társaságoknál is előfordult hasonló üzemzavar, ezért a Dreamlinerek a hiba elhárításáig a földre kényszerültek. Mikosz szerint a probléma megoldása után az amerikai felügyeleti hatóságoknak még hosszabb időre lesz szükségük, míg megadják a repülési engedélyt, és ezért októberig nem számolnak a Dreamlinerekkel.A Boeing szóvivője legutóbb csak annyit mondott, hogy, "a vállalat azon dolgozik, hogy a lehető leggyorsabban megoldást találjon a problémára".

A LOT az európai légitársaságok közül először állította forgalomba a Dreamlinert, két darabot vett át a Boeingtól. A gépek kiesése további terhet jelent az amúgy is veszteséges légitársaságnak, mert meg kell hosszabbítania néhány B 767-es és B 777-es bérletét.A gépet üzemeltető társaságok már jelezték, hogy kártérítést fognak kérni a Boeingtól, amint világos lesz a károk mértéke.A LOT jövőjét illetően Mikosz elmondta, hogy az idén jelentősen előre kell haladnia a privatizációnak, mert csak így lehet megmenteni a vállalatot a csődtől és a felszámolástól. A társaságot egy decemberben folyósított 127 millió dolláros állami hitel tartja talpon, és várhatóan további kormánytámogatásra lesz szüksége.

A LOT kormánytisztviselők szerint 60 millió dolláros veszteséget szenvedett el tavaly, de ezt Mikosz nem volt hajlandó megerősíteni.Korábban Donald Tusk miniszterelnök azt mondta, hogy a kormány meg akarja menteni a LOT-ot, "de nem minden áron". A LOT az állami tulajdonban lévő varsói repülőtér legnagyobb ügyfele és a szintén az állam irányítása alatt álló finomítók által előállított kerozin nagy vásárlója.Mikosz hangsúlyozta, hogy a LOT eltűnésével csökkenne Lengyelország gazdasági vonzóképessége. Utalt a Malév példájára, amelynek Budapestről és Budapestre indított 100 járata közül csupán 17-et nyitottak újra más légitársaságok.
Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink.

Bajban a taxisok réme

Lemondott az Uber elnöke, Jeff Jones, miután a cég háza táján egymást érték a botrányok.

Alternatív valóságok

Igencsak eltérő a NOB és a helyiek véleménye 
a tavalyi ötkarikás játékok hagyatékáról, de a rengeteg gond mellett van azért néhány sikersztori is.

Jönnek az automata áruházak

Egyre több, főként a fizikai világban aktív nagyáruház vezeti be a legkülönfélébb online és elektronikus eladásösztönző praktikákat.

top200