brusszel


Gyárthatja az Alstom a 4-es metró szerelvényeit

Figyelő Online
2013.02.19  18:00   
mail
nyomtatás
Megszerezte a végleges típusengedélyt a francia Alstom a 4-es metróvonalra szánt, Metropolis típusú szerelvényeire a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól - közölte a gyártó és a Főpolgármesteri Hivatal kedden az MTI-vel.
Az engedélyeket a korábban módosított szerződésnek megfelelően megszerezte az Alstom, így elkezdheti a járművek gyártását és Budapestre szállítását. Megjegyezték: két prototípus szerelvényt már legyártott az Alstom, közülük az egyiknek az utastere a végleges kialakítást tükrözi, azaz a későbbiekben bevezetendő automata üzemre tekintettel nincs benne ideiglenes vezetőfülke sem.

A 4-es metróvonalra gyártott metrószerelvények négy kocsiból állnak, az új szerelvények, a 2-es vonalon már futó szerelvényekhez hasonlóan, hosszában teljesen végigjárhatók. Hangsúlyozták: bár a 4-es metróvonalra gyártott szerelvények vezető nélküli, vagyis automata üzemmódra is képesek, a kezdetekben még lesz vonatkísérő személyzet. A forgalomba állás utáni első évben még vezetőfülke is lesz a Metropolisokon, de a szerelvényt már a vonatvezérlő rendszerek fogják vezetni: a metrók elindulását, megállását, az ajtók nyitását és zárását, valamint a szerelvények követési távolságát számítógépek fogják irányítani.

A teljesen automata üzemhez a gyártó később kiszereli az elválasztó falat, így az utasok előre és hátra is kiláthatnak majd. Kitértek arra is, hogy a világ 41 metróvonalán, köztük Barcelonában, Párizsban, Szingapúrban is közlekednek automata szerelvények, Európában Budapest lesz a tizenkettedik olyan város, ahol üzembe állítanak vezető nélküli metrószerelvényt. A 4-es metró szerelvényei külsőleg megegyeznek a 2-es vonalon már futó Metropolisokkal, előbbiek típusengedélyét csak azok után kaphatta meg a gyártó, hogy megszerezte a 2-es vonal szerelvényeinek típusengedélyét. Ezt a Nemzeti Közlekedési Hatóság a szerelvények jelentős módosítása után végül 2012. június 4-én adta meg. A francia gyártó 15 szerelvényt gyárt a 4-es vonalra.
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink.

Bajban a taxisok réme

Lemondott az Uber elnöke, Jeff Jones, miután a cég háza táján egymást érték a botrányok.

Alternatív valóságok

Igencsak eltérő a NOB és a helyiek véleménye 
a tavalyi ötkarikás játékok hagyatékáról, de a rengeteg gond mellett van azért néhány sikersztori is.

Jönnek az automata áruházak

Egyre több, főként a fizikai világban aktív nagyáruház vezeti be a legkülönfélébb online és elektronikus eladásösztönző praktikákat.

top200