brusszel


Jól fogy a Szentkirályi ásványvíz

Figyelő Online
2013.03.06  10:59   
mail
nyomtatás
Tavaly összesen 6,9 milliárd forint árbevételt ért el a Szentkirályi Ásványvíz Kft., amely 14,5 százalékkal több 2011-hez képest, a társaság az idén 15 százalékos növekedést vár - közölte a cég szerdán az MTI-vel.
A Szentkirályi Ásványvíz az ACNielsen Piackutató adataira hivatkozva közleményében azt írta: a kumulált magyar kiskereskedelmi ásványvízpiac 2012-ben mennyiségben 2 százalékot, értékben pedig 6,2 százalékot nőtt az előző évhez képest. 2012-ben a szénsavmentes, az enyhén szénsavas és az ízesített ásványvizek összes piaci aránya bővült, a szénsavas csökkent 2011-hez viszonyítva.

A kimutatás alapján 2012-ben a Szentkirályi és az Emese ásványvizeknek köszönhetően a Szentkirályi Ásványvíz Kft. - a prémium márkatermékeket gyártó vállalatok között - tartva az előző évek eredményeit értékben, mennyiségben is piacvezető lett a kumulált kiskereskedelmi piacot tekintve - olvasható a közleményben.Hozzáteszik: a Szentkirályi ásványvíz volumenben 9,3 százalékról 10 százalékra, értékben 13,9 százalékról 14,2 százalékra növelte piaci részét. Az Emese ásványvíz mennyiségben 0,8 százalékról 0,9 százalékra erősítette pozícióját a középár kategória szegmensben, megtartva a 0,9 százalékos értékbeli pozícióját is. A Szentkirályi csoport (Szentkirályi Ásványvíz Kft., az európai piacon is jelen lévő, alkoholmentes gyermekpezsgőt gyártó Vitapress Kft.) csaknem 8 milliárd nettó vállalati árbevételéhez 700 millió forinttal járult hozzá 2012-ben a 6 ízből álló, 1,5 literes limonádé portfolió.

A HoReCa (hotelek, éttermek, kávézók) piacon az üveges ásványvíz és üdítőital értékesítésével a cég mennyiségben (liter) meghaladta 8 százalékkal a 2011-es év eredményét. A cégcsoport termékei a Vitapress Kft. party és soft drink értékesítésének is köszönhetően mára 45 országban van jelen, szemben a 2011. évi 38 országból álló disztribúciós szinthez képest. A Szentkirályi Ásványvíz tulajdonos-ügyvezetőjének kedden adta át Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter a társaság és a minisztérium között megkötött stratégiai megállapodásról szóló dokumentumot. A közlemény szerint ezzel a kezdeményezéssel a szaktárca elismeri a Szentkirályi élelmiszeriparban betöltött szerepét, közös célul tűzték ki az össztársadalmi érdekek előmozdítását.
Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink.

Bajban a taxisok réme

Lemondott az Uber elnöke, Jeff Jones, miután a cég háza táján egymást érték a botrányok.

Alternatív valóságok

Igencsak eltérő a NOB és a helyiek véleménye 
a tavalyi ötkarikás játékok hagyatékáról, de a rengeteg gond mellett van azért néhány sikersztori is.

Jönnek az automata áruházak

Egyre több, főként a fizikai világban aktív nagyáruház vezeti be a legkülönfélébb online és elektronikus eladásösztönző praktikákat.

top200