„Az FMCG-vállalatoknál jellemző stratégia, hogy megszerettetik a termékeiket, és erre építik fel munkáltatói imázsukat is. A munkatársak otthon és szabadidejükben is adott cég termékeit fogyasztják, mert hisznek azok minőségében" - mondja Szabó Zsófia, a világ legnagyobb nonprofit diákszervezete, az AIESEC projektmenedzsere.
Összhang kell
Az egyik áruházakat üzemeltető vállalat fogyasztói márkája igen elismert és kedvelt, mindez kivetül munkáltatókénti megítélésére is, holott vállalati kultúrája nem igazán különbözteti meg az átlagos cégektől. „Ha a fogyasztói és a munkáltatói márka nincs összhangban egymással vagy keveredik, az akár a cég hitelességét is visszavetheti" - világítja meg az összefüggést Veres Rita, az Aon Hewitt nemzetközi tanácsadó cég ügyvezető igazgatója.
Egy vonzó termékekkel és üzenetekkel rendelkező vállalathoz szívesen csatlakoznak a munkavállalók, azonban ha ugyanezek az üzenetek, értékek nincsenek jelen a munkáltatói márkában is, azaz nem tapasztalhatók a mindennapokban, az rövid úton csalódáshoz és akár felmondáshoz is vezethet. A csalódott munkavállaló pedig - ahogy számos kutatás is igazolta - hatszor annyi emberrel osztja meg tapasztalait, mint kedvező véleményű kollégája.
Az álláskeresők munkával kapcsolatos elvárásairól részletesen olvashat a Figyelő március 7-i, idei 10. számában.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.