brusszel


Fénylik, mégsem arany

Figyelő Online - WILLIN-TÓTH KORNÉLIA
2013.03.08  06:40   
mail
nyomtatás
Egy jó termék korántsem biztosíték arra, hogy gyártója jó munkáltató. Pofonegyszerűen hangzik, sok pályakezdő számára mégsem ilyen egyértelmű.
Egy ismert vállalat az egyik közelmúltbeli nagy egyetemi állásbörzére állásajánlatokat nem, csupán üdítőit vitte el, ez erős visszatetszést keltett a látogatókban. Különösen azért, mert a cégtől nem ezt szokták meg, és még akkor is többet vártak tőle, ha tudják, hogy a válság ötödik évében gyakran még a nagyvállalatok is visszafogják munkaerő-felvételüket.

„Az FMCG-vállalatoknál jellemző stratégia, hogy megszerettetik a termékeiket, és erre építik fel munkáltatói imázsukat is. A munkatársak otthon és szabadidejükben is adott cég termékeit fogyasztják, mert hisznek azok minőségében" - mondja Szabó Zsófia, a világ legnagyobb nonprofit diákszervezete, az AIESEC projektmenedzsere.

Összhang kell

Az egyik áruházakat üzemeltető vállalat fogyasztói márkája igen elismert és kedvelt, mindez kivetül munkáltatókénti megítélésére is, holott vállalati kultúrája nem igazán különbözteti meg az átlagos cégektől. „Ha a fogyasztói és a munkáltatói márka nincs összhangban egymással vagy keveredik, az akár a cég hitelességét is visszavetheti" - világítja meg az összefüggést Veres Rita, az Aon Hewitt nemzetközi tanácsadó cég ügyvezető igazgatója.

Egy vonzó termékekkel és üzenetekkel rendelkező vállalathoz szívesen csatlakoznak a munkavállalók, azonban ha ugyanezek az üzenetek, értékek nincsenek jelen a munkáltatói márkában is, azaz nem tapasztalhatók a mindennapokban, az rövid úton csalódáshoz és akár felmondáshoz is vezethet. A csalódott munkavállaló pedig - ahogy számos kutatás is igazolta - hatszor annyi emberrel osztja meg tapasztalait, mint kedvező véleményű kollégája.

Az álláskeresők munkával kapcsolatos elvárásairól részletesen olvashat a Figyelő március 7-i, idei 10. számában.

mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Nagy Szulejmán 
pénzügyi hadjáratai

A kaukázusi Krőzus nevét egyre gyakrabban hallani. Márciusban lesz 51 esztendős, de már komoly üzleti csatározásokat tudhat maga mögött.

E-testtartás-javító

Tizedik osztályos vállalkozási feladatból is nőhet ki sikeres startup. Legalábbis esélyes erre a WRU Companyre keresztelt diákcég Spiner nevű, testtartást javító kütyüje.

Nagyban játszik

Kedves buldózernek, a cirkuszi világ Bernie Ecclestone-jának tartják Guy Lalibertét, a Cirque du Soleil alapítóját.

top200