brusszel


A legversenyképesebbek között a magyar autógyártás

Figyelő Online
2013.03.20  14:06   
mail
nyomtatás
Európa egyik legversenyképesebb autóipari piaca a magyar a gyártási költségeket tekintve - állapította meg az Ernst and Young Európai Autóipari Felmérésében.
A tanácsadó cég az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében ismerteti: felmérése szerint az iparági szereplők úgy vélik, hogy a költséghatékonyság jelentősen javult Magyarországon az elmúlt két évben.A megkérdezett autóipari gyártók és beszállítók szerint a kontinensen Magyarország a harmadik helyen szerepel a listán. A válaszadók 11 százaléka nyilatkozott úgy, hogy rendkívül, 46 százalékuk, hogy eléggé versenyképesnek tartja az országot. Az európai lista első helyén Csehország, második helyén Szlovákia szerepel."Rendkívül pozitív hír Magyarország számára, hogy a költséghatékonyság és a termelékenység tekintetében is javulásról számolnak be az autóipari szereplők.

A szektor ugyanis további átrendeződés előtt áll Európában, a gyártókapacitás nyugatról keletre vándorlásával lehet számolni. Ennek az átrendeződésnek pedig éppen azok lesznek a nyertesei, akik költséghatékonyan és magas termelékenységgel tudják a termékeket előállítani" - idézi Heinczinger Róbertet, az Ernst & Young partnerét a közlemény.

Az iparági szereplők szerint kismértékben javult az autóipar termelékenysége az elmúlt két évben Magyarországon, így az európai listán a nyolcadik helyen szerepel. Az autóipari döntéshozók úgy értékelték, hogy szektorukat tekintve romlottak a mutatók a minőség és az innováció szempontjából Magyarországon 2011-hez képest.

Az innovációs erőt és a termékek minőségét tekintve is a tizenegyedik helyre került az ország Európában - derül ki a felmérésből. A megkérdezettek többsége szerint a világ nagy részén emelkedni fognak a gépjármű-eladások a következő egy évben. Kivétel ez alól Nyugat-Európa, ahol a várakozások szerint kevesebb autót értékesítenek majd. A legjelentősebb bővülést az alsó kategóriás gépkocsik piacán várják a szakmai körök, amelyet a prémium és luxus szegmens követ majd. A válaszadók döntő többsége, csaknem 80 százaléka úgy vélte, javulni fog üzleti helyzete a következő fél évben. A válaszadók tizede nyilatkozott úgy, hogy jelentős javulást vár, 68 százalékuk pedig visszafogott bővülésről beszélt. Leginkább a közép- és kelet-európai gyártók és beszállítók optimisták, 92 százalékuk pozitívan tekint a jövőbe.

A válaszadó cégek több mint harmada bővítést tervez a következő egy évben, több mint fele pedig a jelenlegi szinten tartja majd a termelését. Világszinten bővülhet a foglalkoztatás a szektorban, Európában azonban legjobb esetben is csak azzal lehet számolni, hogy a mostani szinten marad a munkahelyek száma a következő hat hónapban - mutat rá a jelentés. Az Ernst and Young felmérését a kontinensen működő 300 autóipari gyártó és beszállító megkérdezésével készítették. A válaszadók 15 százaléka a gyártók, 85 százaléka a beszállítók köréből került ki. Az interjúkat telefonon készítették 2013 januárjában.
Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.