brusszel


Profitált az európai média a digitális átállásból

Figyelő Online
2013.03.25  15:56   
mail
nyomtatás
Hasznára vált az európai médiaiparnak a digitalizálás - állapítja meg a Booz & Company piackutató cég által a Google megbízásából készített, A Kreatív Európa Digitális Jövője címet viselő, hétfőn Londonban bemutatott tanulmány.
A mélyreható struktúraváltással együtt járó átalakulás révén a könyvkiadás, a sajtó, a film- és televíziós, a videojáték- és a zeneipari ágazatok értékesítési árbevétele 2001 óta évi két százalék körüli növekedéssel 2011-re 200 milliárd euróra emelkedett.

A digitális média értékesítési árbevétele viszont ezalatt évi 11 százalékkal 50 milliárd euróra nőtt. Elsősorban az internet használata emelte meg az európai lakosság médiatartalom-fogyasztását. Európában átlagosan napi négy órát fordítanak az emberek médiatartalom-fogyasztásra. Ebből két óra jut a televízióra, 40 perc napilapokra és magazinokra. Az internet használata hét év alatt több mint duplájára, napi 1 óra 20 percre emelkedett. Az eltelt idő alatt javult a digitális tartalom üzleti hasznosításának mértéke is.

Az európai internetfelhasználók átlagosan óránként négy eurócentet fordítanak online médiatartalom fogyasztására, ami 140 százalékos növekedés 2003-hoz képest. Film- és tévétartalomért óránként átlagosan 17 eurócentet, nyomtatott sajtótermékekért pedig 23 eurócentet adnak ki a fogyasztók. A kreatív tartalmakat előállítók is profitáltak a digitalizálásból, mégpedig az értékesítési csatornák gyarapodásának és a közönségük felé megnyitott új kommunikációs csatornáknak köszönhetően.

A zeneiparban az elmúlt tíz évben előállított abszolút érték nagyjából szinten maradt, de az alkotók a CD-eladások után kapott 32 százalék helyett a zeneszám letöltések után már 66 százalékkal részesednek a bevételből - írja a Booz & Company tanulmánya. "A fogyasztók és a kreatív alkotók lettek a digitális átállás nagy nyertesei" - mondta Hannes Gmelin, a Booz & Company digitálismédia-szakértője.

"De ez a lehetőség a kreatív vállalatok előtt is nyitva áll, amennyiben fogyasztói érdeklődésre számot tartó tartalmat tudnak előállítani és két növekedési területre összpontosítanak, a digitalizálásra és a fizetős tartalomszolgáltatásra" - tette hozzá.http://www.booz.com/global/home/press/display/creative-sector-europe
Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.