brusszel


Virágzik a plázaturi

Élesedő verseny a használtruha bizniszben
Figyelő Online - Szirmai S. Péter
2013.04.05  14:00   
mail
nyomtatás
A városi főutak elfoglalása után a plázákat rohamozzák a turkálók, immár új ruhákat kínáló márkák üzleteivel versenyezve. A váltás részben kényszerű, mert a válságban az eddigi közönségnek használt ruhára is kevésbé futja, így az ágazatban érdekelteknek meg kell újítaniuk üzleti modelljüket, olvasható a Figyelő eheti számában
A rendszerváltás előtti vámmentes bálásruha-bizniszből kifejlődött klasszikus kilós turkálók már évek óta csöndes, de gyilkos árversenyt diktálnak a hazai ruházati kiskereskedelemben. Keményebbet, mint az élelmiszer-napicikkek piacán a boltosok körében rettegett diszkontok. Olykor még az árbajnok kínai boltokat is megelőzve, a használtruha-üzletág képes volt elpusztítani a butikok, önálló divatáru üzletek maradékát.

A válság pedig felerősített egy új jelenséget: a kilós turiknál valamivel színvonalasabb second hand shopok a külvárosból a centrumba költöznek, s immár a győzelem esélyével veszik fel a harcot a plázákban egyes nemzetközi láncok márkaszaküzleteivel is. Jól mutatja a boomot, hogy a főváros egykori fő bevásárló útvonalán, a Rákóczi úton a Keleti pályaudvartól az Urániáig nyolc turkáló működik. Kortünet az is, hogy a városban több helyen találkozhatunk a használtruha-lánc akár óriásplakát méretű hirdetéseivel: „Háda, az én stílusom".

Azt a társadalomöltöztető szerepet, amelyet a nyolcvanas években a divatra kicsit is éhes vevőkörnek a butikok, a kilencvenes évek habzsolásában pedig a hipermarketek és a német, skandináv üzletláncok láttak el, az ezredforduló után egyre inkább a használtruha-boltok töltik be. A pénztárcájára egyre érzékenyebb átlag magyar vásárló sok mindent megtalálhat a turkálókban, illetve a válogatott „egyedi áras" vagy „vállfás" használtruha boltokban, ami számára fontos, kis rutinnal a márkaszaküzletekben árainak harmadáért, negyedéért vásárolhat. Jellemző példa, hogy miközben egyazon neves nyugati márka télikabátja újonnan több tízezer forint, fél-egy szezonnal később a turkálóban 4000. Bővebben az eheti Figyelőben...
Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink.

Bajban a taxisok réme

Lemondott az Uber elnöke, Jeff Jones, miután a cég háza táján egymást érték a botrányok.

Alternatív valóságok

Igencsak eltérő a NOB és a helyiek véleménye 
a tavalyi ötkarikás játékok hagyatékáról, de a rengeteg gond mellett van azért néhány sikersztori is.

Jönnek az automata áruházak

Egyre több, főként a fizikai világban aktív nagyáruház vezeti be a legkülönfélébb online és elektronikus eladásösztönző praktikákat.

top200