Magyar vasúti megrendelésekben reménykedik a budapesti metrókocsikat szállító Alstom regionális vezetője, Andreas Knitter. A Figyelőnek adott exkluzív interjúban többek között szóba került, milyen lehetséges magyar projektekben érdekelt a cég.
A beszélgetés során szóba került, hogy jelenleg egy 40 fős irodája van az Alstomnak Budapesten, ahol biztosítóberendezések fejlesztésén dolgoznak magyar mérnökök, munkájuk azonban szinte kivétel nélkül külföldre irányul. Fontos lenne a cégnek, hogy Magyarországon is megrendelésekhez jusson a várható Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer kiépítése során, mert nehéz a globális vállalatcsoporton belül egy olyan irodát fenntartani, ami éveken keresztül nem tud helyi megrendelésekhez jutni.
Andreas Knitter ezen kívül az európai és globális kötött pályás közlekedési szektor trendjeiről, például a nagysebességű vasutak fejlesztéséről is beszámolt.
Knitter azt mondta, azért jött Magyarországra, mert a magyar kollégáinak megígérte, ha sikerül a metrószerződésben vállalt határidőket tartanunk, elindul velük egy közös futáson. A típusengedélyek megszerzésén már sikeresen túl vannak, és hamarosan leszállítják az utolsó metrószerelvényeket.
Május 1-jétől már csak az új Metropolisok közlekednek a 2-es metróvonalon, jövőre pedig a 4-est is átadják. Most már úgy látják túl vagyunk a nehezén - tette hozzá. Knitter azt mondta: örül, hogy részt vehetett a Vivicittá Városvédő Futás félmaratoni távján, és sikerült eltölteni egy kis időt Budapesten is.
A cikk további érdekes részletei a Figyelő 18-dik számában olvashatók.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.