NEM MEGY A LAKOSSÁGI
Az alapvető vízválasztó a lakossági és a vállalati piac között található. Hiszen miközben korábban a teljes lízingpiac 60 százaléka személyautó-finanszírozás volt, és ez elsősorban lakossági ügyfeleket jelentett, ez a szegmens ma már csak húsz százalék. Új autó finanszírozás gyakorlatilag nincs, és nagyon alacsony a retail szegmensben a használt autó lízing is. A válság előtti tíz évben ez volt az a szegmens, ahol erősek voltak a piaci vadhajtások, a kockázat-kezelés nélküli növekedés, a nulla önerő, és a 15 százalékos közvetítői jutalék. Mivel ezzel jól lehetett keresni, a kisebb értékű autóknál mindig ezt erőltette a vendorhálózat, így viszont még nagyon sokáig nem fognak autót cserélni azok, akik beszorultak ebbe a konstrukcióba és hajtják a tartozásuknál kevesebbet érő autóikat. Amíg Magyarországon a belső fogyasztás nem lódul meg, addig a személyautó finanszírozás sem kap nagy lendületet. Természetesen a mai nagyon alacsony szintről, el lehet mozdulni, de a volumenek nem fognak visszatérni a válság előtti szintekre. Hanczár Zsolt, a Magyar Lízingszövetség elnöke szerint a mai új autó finanszírozási piac olyannyira összeszűkült, hogy ezt a piaci igényt korábban egy, nagyobb lízingcég is lefedte volna.
AMI MÉG MEGY
Vannak azonban olyan területek is, ahol jelentős növekedés tapasztalható, például a flotta szegmensben 2010 és 2012 között mintegy 30 százalékos piaci bővülés látható - állapítja meg Kovács Sára. Szintén jól működik a mezőgazdasági gépek lízingpiaca. Végül a harmadik kifejezetten egészséges részterület a fuvarozás és a logisztika. A Figyelő nagy összeállítása azonban alapvetően nem is a szegmensekkel, sokkal inkább az egyes piaci szereplők mozgásaival foglalkozik.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.