A Huawei Technologies, az információs és telekommunikációs technológiák (ICT) egyik vezető globális szolgáltatója a barcelonai Mobil Világkongresszus (MWC) nemzetközi célközönsége után 2014. április 19-én, a Vele-tech kiállításon először mutatta be Magyarországon a sikeres Ascend termékcsalád legújabb okostelefonjait és táblagépét. A készülékek bemutatása mellett a Huawei ismertette a vállalat globális fogyasztói üzletágának, a Huawei Device 2013. évi üzleti eredményeit.
A HUAWEI Ascend G6 3G és 4G okostelefonok a Huawei sikeres Ascend sorozatának legújabb termékei. A HUAWEI Ascend G6 erőssége a kiemelkedő technológiai és szoftveres tulajdonságai mellett a kialakítása: az ultravékony készülék a piacon közkedvelt HUAWEI Ascend P6 modell designját követi, elérhetőbb áron.
A HUAWEI Ascend Y330 és a HUAWEI Ascend Y530 készülékekkel a Huawei a fiatal és a kezdő okostelefon felhasználókat célozza meg. Mindkét telefon rendelkezik a vállalat saját fejlesztésű Emotion UI 2.0 és a Simple UI felhasználói felületével.
Idén a Huawei globális stratégiáját követve Magyarországon is kiemelt szerepet kapnak a táblagépek. Ezt bizonyítja a most bemutatott HUAWEI MediaPad M1, amely a Huawei legelső 8 inches „szórakoztató központja". A készüléket HD felbontású (800 x 1280) IPS multitouch, kapacitív érintőkijelzővel, kettős előlapi hangszóróval és duálmikrofonnal láttak el.
Az 1,6 GHz-es négymagos processzorral és a 4800 mAh teljesítményű szupererős akkumulátorral felszerelt MediaPad M1-en egyetlen feltöltéssel akár 8 órán keresztüli is játszhat le videókat, a megosztható képernyő és a lebegő videóablak segítségével pedig 180p FHD felbontásban nézhet videókat és végezhet egyidejűleg más feladatokat is.
A Huawei fogyasztói üzletága, a Huawei Device egyike a Huawei Technologies Co. Ltd. három üzletágának, amely okostelefonokat, mobil szélessávú eszközöket, otthoni készülékeket és a készülékekhez tartozó szoftvereket fejleszt és kínál ügyfeleinek. A Huawei Device 2013-ban 9 milliárd dollár forgalmat ért el világszinten, amely 18 százalékos növekedést jelent az előző üzleti évhez képest.
A vállalat tavaly több mint 128 millió készüléket értékesített, ebből 60 millió mobiltelefont. Az okostelefon szektor globális előretörését mutatja, hogy a Huawei az előző évhez képest 60 százalékkal több ilyen készüléket szállított ki. Ezzel a teljesítménnyel a Huawei a világ harmadik legnagyobb okostelefon gyártójává vált, a tavalyi évi harmadik és negyedik negyedéves értékesítések volumenét tekintve az IDC, Canalys, Strategy Analytics és a Gartner szerint.
A Huawei stratégiájában kiemelkedő szerepet szán a kutatás-fejlesztésnek, ezért 16 K+F központot működtet világszerte, többek között az Egyesült Államokban, Németországban, Svédországban, Oroszországban, Indiában és Kínában. A vállalat stratégiájának helyességét bizonyítja többek között az is, hogy 2013-ban a Huawei immár hatodik éve vezető szerepet játszott a szélessávú mobileszközök (MBB) szállítása terén.