Tíz magyar internet-használó közül négyen vásárolnának autót a következő két évben. Idehaza négyszer annyian gondolkoznak használt gépkocsiban, mint újban - áll a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Figyelő Online-hoz eljuttatott legfrissebb felmérésében. Ami régiónkat illeti: új autót a magyarok mindössze 8 százaléka vásárolna, s ezzel egy szinten vagyunk a lengyelekkel. A románoknál a megkérdezettek 20 százaléka vásárolna új gépkocsit, míg az európai átlag 22 százalék.
Használt autó beszerzését célozza meg a magyar válaszadók 33 százaléka. Ebből a szempontból az európai átlag 28 százalék. Kitért a kutatás arra is, hogy az autó milyen szerepet játszik a megkérdezettek életében. Az autótulajdonos magyarok legnagyobb része, 83 százaléka a következő két állítással ért egyet: „szeretek autót vezetni" , ugyanakkor „jobb lenne, ha autó nélkül is kényelmesen odaérnék, ahová szeretnék". Kocsit használó honfitársaink 78 százaléka számára „az autó egyszerűen eszköz, hogy eljussak oda, ahová szeretnék". Mindhárom állításra jellemző, hogy a magyarok nagyobb része ért vele egyet, mint az európai átlag. Összhang alakult ki a magyarok és az európai átlag között atekintetben, hogy „Ha anyagilag megengedhetném magamnak, jobb autóra váltanék." Egyformán 50 százalékos arányban bólintottak rá a magyar és átlagban az európai válaszadók arra, hogy „az autóm olyan, mintha jó barátom vagy haverom lenne".
Harmincegy európai országban átlagosan a válaszadók fele véli úgy, hogy „az autó, amellyel járok, fontos szimbóluma az életben elért sikeremnek". Viszont a magyar válaszadók csupán egyharmada ért ezzel egyet többé-kevésbé, míg kétharmada nemet mond rá. A fogyasztók autóhoz való érzelmi viszonyával kapcsolatban Pat Gardiner, a Nielsen autós piackutatásainak elnöke hangsúlyozza: „Ahhoz, hogy a fogyasztók rátaláljanak a számukra legjobban megfelelő autómárkára, a piaci szereplőknek érdemes kialakítaniuk olyan marketing stratégiákat, amelyek összekötik az autók iránti keresletet a fogyasztók felfogásával és érzéseivel, valamint médiafogyasztási szokásaival." A Nielsen felmérése szerint az autók iránt két éven belül a legnagyobb kereslet Dél-Amerikában és Közép-Keleten mutatkozik majd. Ezekben a régiókban a válaszadók egyaránt 75 százaléka tervez vásárlást. Az Ázsiát és Óceániát magában foglaló régióban a válaszadók 72 százaléka. Észak-Amerikában a megkérdezettek 56 százaléka jelzett vásárlási szándékot, míg Európában 50 százalék.
Az új autót vásárolni szándékozók számára leghasznosabbnak az interneten látott hirdetések bizonyulnak. Ezt tükrözik a Nielsen által a legutóbbi két év során, tizenegy országban végzett médiafogyasztási kutatás eredményei, amelyekkel kapcsolatban Pat Gardiner megállapítja: „Világszerte egyre több információt közvetítenek online, és vele el lehet érni olyan fogyasztókat, akik aktuális marketing tartalmakat keresnek. Az autóvásárlókat vonzzák a gyártók márkáit ismertető oldalak. Ez arra figyelmezteti a piaci szereplőket, hogy kiemelt figyelmet fordítsanak saját kommunikációs eszközeik hatékonyságára". Ha anyagilag megengedhetnék maguknak, akkor jobb autóra váltanának földrészünkön legnagyobb arányban a törökök (89 százalék), litvánok (86), bolgárok (84), szerbek (83), ukránok (82), valamint lengyelek és románok (81-81). Érdekes, hogy Európában az életben elért sikerek jelképének az autót legnagyobb arányban az ukrán és a román kocsi tulajdonosok tartják; ezt a felfogást képviseli a két ország válaszadóinak 45, illetve 40 százaléka. Legkevésbé a dánok, finnek és horvátok tekintik státuszszimbólumnak az autót; mindhárom országban a megkérdezettek csupán 16-16 százaléka.