Az Egyetemen működő Járműipari Kutatóközpont háromnapos szakmai workshopot rendezett Workshop on Design, Simulation, Optimization and Control of Green Vehicles and Transportation címmel. A rendezvényen a Kutatóközpont által vezetett TÁMOP-4.2.2.A-11/1/KONV-2012-0012 azonosítószámú „Hibrid és elektromos járművek fejlesztését megalapozó kutatások" és a TÁMOP-4.2.2.A-11/1/KONV-2012-0012 azonosítószámú "Smart Transport" Kooperatív közlekedési rendszerek infokommunikációs támogatása kutatási projektek témáiról tartottak előadásokat hazai és külföldi kutatók.
A szakemberek társadalmi és ipari kihívásokra adtak válaszokat: a városi közlekedés környezeti hatásainak vizsgálata, a zöld közlekedés fejlesztése, vagy az elektromos járművek optimalizációja és irányítástechnikája. A Járműipari Kutatóközpont egy teljes, a környezeti terhelést csökkentő közlekedési rendszer létrehozásán dolgozik. A projekt célja egyebek mellett a légszennyezés előrejelzése forgalmi és időjárási adatok alapján. A kutatások az Unió által támogatott, több mint 950 millió forintos projekt keretében valósulnak meg.
A hibrid és elektromos járművek fejlesztése területén a JKK célja olyan megoldások létrehozása az autók elektronikájához, vezérléstechnikájához, irányítástechnikájához, amelyeket a járműipar is hasznosítani tud. A hibrid és elektromos járművek fejlesztését megalapozó kutatásokat a Magyar Állam és az Európai Unió közel 900 millió Ft-tal támogatja. Különös figyelmet fordítanak a szakemberek az elektromos járművek egyes alkotórészeinek tervezésére és fejlesztésére is.
A workshop szakemberei a matematikai modellezés, a szimuláció, az optimalizáció és az irányításelmélet alkalmazási lehetőségeit is tárgyalták. Ezen módszerek együttes alkalmazása napjainkban kulcstechnológiává váltak az autóipar számára is. A konferencián elhangzott, hogy az MSO technológia támogatására a közelmúltban erős nemzetközi hálózat (EU-MATHS-IN) és ennek magyarországi alhálózata (HU-MATHS-IN) alakult, amelynek a JKK kutatócsoportja jelentős bázisát alkotja.
Az egyetem a workshop alkalmával bemutatta saját hajtásrendszerű, elektromos kisautóját, a SZElectra-t. A járművet a legkorszerűbb kommunikációs eszközökkel szerelik fel valós környezetben végzett további kutatásokhoz. A négykerekes, kétszemélyes jármű győri egyetemen kifejlesztett 15kW teljesítményű hajtórendszere állandó mágneses szinkronmotorból, korszerű motorvezérlésből, lítium akkumulátor csomagból és központi járműirányításból áll. A tervezett teljesítmény mintegy 80 km/h névleges végsebességet biztosít a kb. 340 kg saját tömegű autónak, az alacsony sebességtartományban kiváló gyorsító képességgel. A jármű kényelmesen rugózott, könnyen kormányozható, így rövidtávon jól használható a mindennapokban. Az autó jelenleg 3 kWh akkumulátor csomaggal rendelkezik, így hatótávolsága 50-80 km. Nagyobb akkumulátorral - aminek befogadására a jármű fel van készítve - 180-250 km megtételére alkalmas.
A jármű építésének célja a saját fejlesztésű villamos hajtáslánc, akkumulátor csomagok, vezérlőelektronikák és irányítórendszerek kipróbálása a forgalomban. A teljes járműirányítás és kommunikációs rendszer az Egyetem nyitott fejlesztése, amely lehetővé teszi fejlett idegen technikák csatlakoztatását a hajtás- és irányításrendszerhez.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.