brusszel


Piaci részesedését akarja megőrizni idén is a Generali

Figyelő Online
2014.06.05  09:20   
mail
nyomtatás
A magyarországi Generali Csoport – a Generali Biztosító, a Genertel direkt biztosító valamint az Európai Utazási Biztosító – a több éve meglévő, 17 százalékos piaci részesedését kívánja megőrizni idén is – mondta Erdős Mihály elnök-vezérigazgató az MTI-nek.
Ezzel a díjbevételi aránnyal évek óta vezetők a magyar biztosítási piacon. A csoport tavaly 111,1 milliárd forintos korrigált díjbevételt ért el, 0,9 százalékkal alacsonyabbat, mint a megelőző évben, de idénre már 1-2 százalékos növekedéssel számolnak. A 4,5 milliárd forintos adózott eredmény jelentősen nőtt, 150 százaléka az előző évinek, idénre a tavalyi eredmény megőrzésével kalkulál a csoport.

Az eredményben szerepet játszott az, hogy a fix költségeiket 5 százalékkal csökkentették. Ezt összevonásokkal, a belső folyamatok racionalizálásával, hatékonyabb humánerőforrás-menedzsmenttel érték el. Az életbiztosításokból tavaly 39 milliárd forint díjbevétel származott. Ez 3,2 százalékos növekedés az előző évihez mérten, de ha az egyszeri díjaknak csak a 10 százalékát veszik számba – ezt hívja a szakma korrigált díjbevételnek – akkor 2 százalékos volt a csökkenés. Az idei első negyedévben az élet jellegű biztosítások díjbevételén a nyugdíj és a temetkezési biztosítások lendítettek.

Ez utóbbiak az ország keleti – szegényebb – felén kelendőek. A nem-életbiztosítások díjbevétele a múlt évben csoportszinten 77,4 milliárd forint volt. A 0,3 százalékos csökkenés oka a kötelező gépjármű felelősségbiztosítások (kgfb) visszaesése, ez tudatos üzletpolitikai döntés eredménye. A márciusi hóvihar 2 milliárd forintjukba került, viszont az árvizek már nem jártak kiugró károkkal. A Generali az egyik legnagyobb mezőgazdasági biztosító, de a 40 százalék körüli biztosítottsági arány a 65 százalékos állami díjvisszatérítéssel együtt sem növekszik számottevően a gazdálkodók körében.

Az idei első negyedévben – a csoportba tartozó három biztosító – 32,9 milliárd forint korrigált díjbevételt ért el, ez 2,4 százalékos növekedés a múlt év azonos időszakához képest. Ezen belül a nem-életbiztosítások bevétele 2,8 százalékkal emelkedett úgy, hogy a jármű biztosítások – a kgfb és a casco – bevétele közel fél-fél százalékkal esett, a vállalatcsoport azonban teljes díjbevétel alapján még így is a piac felett teljesített. Ebben szerepe van a 15 százalékos biztosítási adónak is, amely megemeli a díjakat.

A Generali Csoport 2014 folyamán is a hosszú távú stabilitást előtérbe helyezve az egyszeri hatásoktól és az éles árversenytől mentes üzletpolitikát kíván folytatni, melynek köszönhetően 2014-ben további díjbevétel- és eredménynövekedést vár, a stabil piaci részesedés megőrzése mellett – tette hozzá Erdős Mihály.
Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink.

Bajban a taxisok réme

Lemondott az Uber elnöke, Jeff Jones, miután a cég háza táján egymást érték a botrányok.

Alternatív valóságok

Igencsak eltérő a NOB és a helyiek véleménye 
a tavalyi ötkarikás játékok hagyatékáról, de a rengeteg gond mellett van azért néhány sikersztori is.

Jönnek az automata áruházak

Egyre több, főként a fizikai világban aktív nagyáruház vezeti be a legkülönfélébb online és elektronikus eladásösztönző praktikákat.

top200