A Kurier korábban már beszámolt arról, hogy múlt csütörtökön Közép-Európa bizonyos részein egy eddig ismeretlen zavaróadó ideiglenesen megbénította a polgári légi biztonság radarrendszerét, aminek nyomán délután egyre több repülőgép tűnt el átmenetileg a bécsi, pozsonyi, karlsruhei és prágai légiforgalmi irányítók radarképernyőjéről, holott a járművek még a levegőben voltak. Akkor felmerült annak gyanúja, hogy egy éppen Magyarországon zajló NATO-gyakorlat okozhatta az üzemzavart, amit azonban a Honvédelmi Minisztérium (HM) cáfolt. A tárca közlése szerint az észak-atlanti szervezet által előírt NEWFIP- (NATO Electronic Warfare Force Integration Period) gyakorlatot négyezer méteres magasságban, és csak kis intenzitású zavarást alkalmazva végezték, ennek során a katonai eszközök nem használtak semmilyen, a polgári légiközlekedés biztonságát veszélyeztető frekvenciát.
A mostani, keddi eset idején azonban nem volt Magyarországon NATO-gyakorlat. Markus Pohanka, az Austro Control osztrák légiforgalmi irányíró központ szóvivője közölte, hogy ezúttal a múlt hetinél kevesebb repülőgép "tűnt el" ideiglenesen, és csak azok, amelyek nagy magasságban közlekedtek. Az érintett központok mindenesetre értesítették az európai légiközlekedést ellenőrző Eurocontrolt, valamint az Európai Repülésbiztonsági Ügynökséget (EASA), amelyek megkezdték az eddig példátlan üzemzavarok kivizsgálását.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.